El vial bus VAO per esponjar la C-58 s'obrirà a l'octubre
Estudien obrir-lo en sentit Barcelona, al matí, i en sentit Vallès, al vespre, i fer-lo reversible al cap de setmana per a entrades i sortides
El govern demana a l'Estat un carril segregat a la B-23
El vial de dos carrils per a busos i vehicles d'alta ocupació (bus VAO) de la C-58 entre Ripollet i Barcelona entrarà en funcionament a l'octubre, segons ha anunciat aquest dimecres el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, coincidint amb la col·locació del penúltim dels setze trams de viaducte que tindrà el vial a l'alçada de Ciutat Meridiana. Els dos carrils facilitaran la mobilitat als usuaris que utilitzin el transport públic o que viatgin amb vehicles privats amb tres o més ocupants.
El tram de 6,8 quilòmetres entre Barcelona i Ripollet funcionarà com una calçada segregada de la resta i el sentit dels carrils serà reversible en funció de les necessitats de la mobilitat, segons informa l'agència ACN. El projecte ha representat una inversió de 81 milions i ha rebut el finançament de la Unió Europea, que n'ha assumit el 50% del cost. “Una altra obra d'aquesta envergadura per fer un carril bus VAO és impensable en aquest moment”, reconeix Recoder. El govern, però, planteja l'alternativa barata de segregar carrils al mateix nivell de calçada en comptes d'aixecar complexos viaductes com en el cas de Ciutat Meridiana. El conseller intentarà convèncer el Ministeri de Foment d'adoptar aquest sistema a l'entrada barcelonina per l'autovia B-23. El carril bus VAO de la C-58 ha de millorar la fluïdesa del trànsit en una de les carreteres més transitades de Catalunya, amb una circulació d'uns 154.000 vehicles cada dia. El sentit dels dos carrils és reversible, de manera que es pugui regular la mobilitat. Els responsables de Territori i Sostenibilitat assenyalen que, per exemple, poden funcionar al matí en sentit Barcelona i a la tarda, en sentit Vallès, per afavorir el trànsit dels ciutadans que entren i surten de treballar de la capital catalana. La mateixa lògica s'aplicaria els caps de setmana. El conseller ha explicat que, a més de busos, taxis i vehicles d'alta ocupació, s'estudia permetre el pas de motos i vehicles més ecològics com ara els de motor elèctric. Els mossos i el Servei Català de Trànsit vetllaran perquè no usin el carril vehicles que no tenen permís per fer-ho. Les sancions aniran des dels 200 euros per entrar-hi amb un vehicle no permès fins als 500 per una infracció més greu, com seria circular-hi en sentit contrari.