Infraestructures

FGV anuncia quatre dies de vaga a Alacant i València

El Comité d'Empresa assegura que hi haurà dos dies més d'aturades parcials en protesta per l'ERO que s'hi vol aplicar

Els presidents dels comités d'empresa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a València i Alacant, Alicia Murcia i Guillermo Grau, respectivament, han anunciat quatre dies de vaga durant el mes d'octubre, tant a Alacant com a València, a més de dos dies més d'aturades parcials, per a protestar per l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que l'empresa pretén aplicar en els pròxims mesos.

Les aturades totals en les dues ciutats seran el 25, 29, 30 i 31 d'octubre, mentre que els parcials seran el 17 i 22 d'octubre en diverses franges horàries. El dia 17 i 22 a València les aturades seran des de les zero hores a les 3; de 6del matí a les 9.30 hores i de 18 a 21 hores. Estos mateixos dies a Alacant les aturades seran de 7del matí a les 10 hores i de 17 a 20 hores. Els serveis mínims “rondaran el 50-60%”, segons han indicat els representants sindicals.

A més, durant quatre dies de vaga, el comité d'empresa ha programat sengles concentracions i manifestacions, tant a València com a Alacant, a partir de les 18.30 hores. El 19 d'octubre haurà una manifestació a Dénia “a favor de la línia 9 i del transport públic en general”, segons han apuntat els sindicats.

Tant Alicia Murcia com Guillermo Grau han indicat que els motius que els porten a fer esta vaga és l'ERO que pretén aplicar l'empresa “i del qual no tenim coneixement, ni cap dada de manera oficial”, segons ha apuntat Múrcia. En este punt, el delegat sindical d'UGT, Jorge Álvarez, ha estimat en 500 llocs de treball els que es veurien afectats si s'aplicara l'ERO, dels 1.798 treballadors que té ara mateix l'empresa.

Els presidents dels comitès d'empresa han destacat que els treballadors “ja han fet molts sacrificis des del 2010 amb reducció de sou, eliminació d'hores extres, no pujades de l'IPC, a més de noves funcions a cost zero”. Múrcia ha destacat que amb tot això la intenció dels treballadors és “mantenir els llocs de treball i un millor servici als ciutadans”.

Privatització en girar el cantó

Pere Rossell

No hi ha cap dubte; darrere de l'ERO hi ha la possibilitat de privatitzar a mitjà o llarg termini el servei que presta FGV. La Generalitat vol fer un contracte programa amb FGV de manera plurianual per veure la sostenibilitat i despesa real existent, però no dóna cap xifra per veure els ajustos que calen. Si aquest contracte programa es pretén implantar a partir de l'1 de gener de 2013 els sindicats ja han anunciat que no estaran d'acord i advoquen per un període de negociació.

Parlar de reduir llocs de tasques significa reduir serveis o externalitzar-los i en FGV no s'ha de buscar beneficis econòmics, sinó un benefici social, cosa que els actuals administradors no tenen en compte.

Una propva evident de la manca de sensibilitat respecte del servei i les necessitats de la ciutadania es viua a la Línia 2 del Tram d'Alacant, totalment acabada i que fins i tot l'abril passat ja es va inaugurar pels polítics. Hi ha nou tramvies en els tallers del Campello que han costat més de 40 milions d'euros i des de la Generalitat diuen que no es pot posar en marxa.

A aquesta línia sols li falta personal per funcionar i és per això que no s'entén que vulguen aplicar un ERO sobre una empresa i uns serveis que, al menys a Alacant, té gran acollida entre els usuaris pel trajecte que està previst que realitzarà. A més, han revelat que l'informe d'una consultora pagada per la Generalitat, indica que una forma idònia de millorar els costos d'explotació és precisament explotant la Línia 2 del TRAM.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.