Urbanisme

L'antiga N-340 a l'altura de l'Aldea es convertirà en un carrer comercial

Més de 300 veïns del municipi voten per aquesta opció en la consulta ciutadana feta per l'Ajuntament

El govern local reclama finançament a Foment

Fa dos anys que va entrar en fun­ci­o­na­ment la vari­ant de l'N-340 a l'Aldea, però l'antiga via que tra­vessa aquest muni­cipi del Baix Ebre encara és pro­pi­e­tat del Minis­teri de Foment i con­serva l'estètica de car­re­tera. “No accep­ta­rem la cessió d'aquesta via fins que l'Estat aporte la cor­res­po­nent com­pen­sació econòmica”, ha expli­cat l'alcalde de l'Aldea, Dani Andreu. Amb tot, l'Ajun­ta­ment de l'Aldea ha dut a terme una con­sulta ciu­ta­dana perquè els veïns de l'Aldea deci­dei­xen com volen que sigui l'antiga
N-340 (avin­guda Cata­lu­nya) en el futur. I la majo­ria dels veïns han optat per con­ser­var la cir­cu­lació cen­tral, ampliar les vore­res i donar una feso­mia comer­cial a la via. Així, dels 469 veïns que han votat en el procés de par­ti­ci­pació ciu­ta­dana, 345 han ele­git aquesta opció, segons ha fet públic l'Ajun­ta­ment, con­tra els 90 veïns que s'han pro­nun­ciat per un altre model urbanístic que con­sis­ti­ria a fer un pas­seig cen­tral i unes vore­res més estre­tes. “La par­ti­ci­pació ha estat de més del 20%, estem satis­fets”, ha dit Andreu. Tot i que el volum de trànsit s'ha reduït molt (hi cir­cu­la­ven fins a 17.000 vehi­cles dia­ris), encara hi ha vehi­cles que hi cir­cu­len a una velo­ci­tat exces­siva.

D'altra banda, els veïns recla­men majo­ritària­ment que la via incor­pore car­ril bici i arbrat, així com mobi­li­ari urbà i enllu­me­nat en noves tec­no­lo­gies d'estalvi energètic. En la con­sulta ciu­ta­dana també es va plan­te­jar als veïns què pen­sa­ven que calia fer amb el pont de l'antiga via del fer­ro­car­ril, i la majo­ria opten per eli­mi­nar aquesta infra­es­truc­tura. “Ara que conei­xem l'opinió dels veïns començarem a tre­ba­llar per urba­nit­zar la via”, ha asse­nya­lat l'alcalde de l'Aldea. En aquest sen­tit, Andreu es reu­nirà amb els ser­veis tècnics de la Dipu­tació per rebre asses­so­ra­ment i encar­re­gar la redacció del pro­jecte. “Una vegada dis­po­sem d'un pro­jecte, podrem adreçar-nos a les admi­nis­tra­ci­ons supe­ri­ors per recla­mar pres­su­post per poder exe­cu­tar l'obra”, ha dit Andreu, que estima que la con­versió de la via en un car­rer comer­cial tindrà un cost d'entre 6 i 8 mili­ons d'euros, molt per sobre dels 600.000 euros que l'Ajun­ta­ment reclama a Foment per accep­tar la cessió de la via.

LA XIFRA

3
quilòmetres
és la longitud de l'antiga N-340 a l'altura de l'Aldea, per on circulaven fins a 17.000 vehicles diaris.

Més suport veïnal al tall de l'N-340

Els veïns de Vinaròs (Baix Maestrat) s'afegiran a partir de demà als talls de l'N-340 que els veïns de l'Ebre duen a terme a l'Ametlla de Mar i les Cases d'Alcanar des de fa tres setmanes. La Federació d'Amposta d'Associacions de Veïns i l'Associació de Veïns Migjorn de Vinaròs han decidit unir esforços i sumar els talls de carretera a l'altre costat del riu Sénia per reclamar la gratuïtat immediata de l'autopista AP-7 entre Peníscola i l'Hospitalet de l'Infant. “Comencem amb Vinaròs, però la nostra intenció és sumar entitats i moviments veïnals de les Terres de l'Ebre i de la Sénia que tinguin les mateixes pretensions que nosaltres. La nostra prioritat és la gratuïtat immediata de l'AP-7 i ens desmarquem de qualsevol interès polític”, ha manifestat el president de la Federació d'Amposta d'Associacions de Veïns, Llorenç Navarro, en declaracions a Efe. Ahir un camió va accidentar-se a l'N-340, a Amposta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia