infraestructures
La fiscalia arxiva la denúncia del Consell de la Selva pel mal estat de l'N-II
El consell d'alcaldes de la comarca es reuneix avui a Hostalric per decidir si emprenen accions judicials
En cinc anys hi ha hagut 774 accidents
Els alcaldes de la comarca de la Selva es reuneixen avui per decidir si emprendran accions judicials contra el Ministeri de Foment per l'elevada accidentalitat a l'N-II al seu pas per les comarques de Girona, que vinculen al deficient estat de la via.
El president del Consell Comarcal de la Selva, Robert Fauria, va portar a la fiscalia de Girona, el 24 de setembre, els informes sobre el mal estat de la carretera i els accidents que hi ha hagut, perquè determinés si hi podia haver delicte per part del ministeri, en entendre que l'elevada accidentalitat a l'N-II estava directament vinculada a les moltes deficiències que té la carretera, i el fet que ha estat en obres durant molts anys, amb trams en molt mal estat.
La fiscalia va resoldre el mes d'octubre arxivar les diligències perquè entén que dels fets denunciats no se'n desprèn infracció criminal. La denúncia interposada pel president del Consell Comarcal es presentava “contra la persona o persones dependents del Ministeri de Foment” responsables del manteniment de la carretera. El consell d'alcaldes debatrà aquesta resolució de la fiscalia avui al matí en la reunió que es farà a Hostalric.
Plataforma d'entitats
La indignació pel mal estat de l'N-II al territori va fer que el mes passat es constituís una plataforma reivindicativa, sota el nom de Plataforma N-II per la Selva, amb entitats de diferents municipis de la comarca. La plataforma –que va convocar la primera manifestació de protesta per l'estat de l'N-II– va denunciar que aquest any s'han registrat un centenar d'accidents amb víctimes, amb dinou ferits greus i dotze morts. En els 102 quilòmetres de l'N-II a les comarques de Girona hi va haver 774 accidents des del 2007 fins a final del 2011, amb 76 morts i 138 ferits greus. El volum de trànsit ha crescut un 4%, mentre que a l'única via alternativa que hi ha, l'AP 7, el trànsit ha baixat un 19%, segons un estudi del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC). L'estudi evidencia que, a l'N-II, les motocicletes i els camions pesants tenen un nivell d'implicació en els accidents superior al pes que representen en el global del trànsit.