Una carretera de cap i de nou
La Generalitat ha començat a construir dotze dels tretze ponts previstos en el nou traçat de la carretera C-31 entre la Tallada d'Empordà i Vilamacolum, i té fet el 50% dels moviments de terra
La nova carretera que la tardor de l'any que ve travessarà la plana de l'Empordà entre la Tallada d'Empordà i Vilamacolum, la nova C-31, avança a bon ritme i el Departament de Política Territorial ja ha començat a construir dotze dels tretze ponts que estan previstos en el projecte de millora del traçat. Segons dades ofertes per la Generalitat, fins ara s'ha fet el 85% del desbrossament de la zona afectada. També s'han executat la meitat dels moviments de terra que estan previstos en els gairebé 17 quilòmetres de via, que serà molt més ampla que l'actual. El projecte de millora està valorat en 63,2 milions d'euros i és un dels últims trams que falten per arreglar de la C-31, que va de Santa Cristina d'Aro a Figueres.
El projecte de reforma de la carretera C-31 ha rebut crítiques de diversos sectors –sobretot de Salvem l'Empordà i SOS Empordanet– per l'impacte que consideren que les noves estructures tindran sobre la plana de l'Empordà. Consideren que el projecte és sobredimensionat i que s'havia d'haver mantingut una part del traçat actual. La nova via entre la Tallada (Baix Empordà) i Vilamacolum (Alt Empordà) preveu la construcció de sis variants per evitar que els vehicles hagin de passar per l'interior dels municipis de la Tallada d'Empordà, Albons, Viladamat, l'Arbre Sec (Ventalló), Torroella de Fluvià i Vilamacolum.
Aquest projecte portava associat el desmuntatge d'un pont vell a Viladamat, que s'ha substituït per un giratori.