L'Ajuntament de Morella garantirà el servei de Teleassistència
El consistori morellà incrementa l'assignació pressupostària per benestar social i es preveuen nous usuaris del servei
La Generalitat i la Diputació de Castelló s'han dit “andana” en aquesta qüestió
L'alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, la regidora de benestar social, Malú Blasco, i membres de la Creu Roja provincial i comarcal reuniren ahir els veïns que utilitzen el servei de Teleassistència de la localitat dels Ports i amb els possibles nous usuaris per anunciar-los que el consistori morellà costejarà aquest servei per segon any consecutiu, després de la negatives a fer-ho de la Generalitat i de la Diputació. Cal assenyalar que el pressupost municipal per al 2014 ha incrementat les assignacions per benestar social, destinant el 72% del mateix.
Ll'any passat, a més de fer-se càrrec del servei, el consistori va solucionar el problema de les llistes d'espera, ja que hi havia veïns que portaven dos anys a l'espera de convertir-se en usuaris. Per al proper 2014 es preveu un increment d'aquest servei a la localitat dels Ports.
La Generalitat Valenciana va renunciar a finals de 2012 a aportar la part que li corresponia per garantir aquest servei i, la Diputació va decidir no suplir aquesta inversió, tal com van fer les administracions provincials de València o Alacant. A canvi, la Diputació de Castelló va substituir aquest servei pel de Teleajuda. Aquest consisteix en un avís a uns familiars en un cas d'urgència, mentre que la teleassistència és un servei de proximitat gestionat per Creu Roja, en el què els seus voluntaris a més d'aquesta funció de socors, també estan en contacte continu amb la gent gran i prevenen d'altres riscos.
Hom assegura que “en aquests moments de crisi, la prioritat de les administracions hauria de ser la protecció als més dèbils i no plantejar l'eliminació del servei o el copagament, que és el que estan fent la Generalitat i la Diputació amb molts serveis o ajudes, especialment de les famílies amb menys recursos”.