Infraestructures

infraestructures

L'N-II a Orriols-Vilademuls i Sils-Maçanet, desencallada

El Consell de Ministres autoritza Foment a posar a licitació les obres per desdoblar aquests trams, en tots dos casos empantanegats des de fa anys

Preveu invertir-hi en total gairebé 40 milions d'euros

Un altre pas per des­en­ca­llar l'N-II a les comar­ques giro­ni­nes. Con­cre­ta­ment, en els dos trams més pro­pers al nord i al sud de les obres actu­als i que són els que esta­ven empan­ta­ne­gats des de feia anys, ja que s'hi van atu­rar les obres un cop començades: els trams Sils-Maçanet i Orri­ols-Vila­de­muls. En total són 6 quilòmetres i la pre­visió és des­ti­nar-hi gai­rebé 40 mili­ons d'euros.

La minis­tra de Foment, Ana Pas­tor, es va com­pro­me­tre a l'agost a posar a lici­tació les obres dels dos trams aquest 2013, i ahir, en l'última reunió del Con­sell de Minis­tres de l'any, el govern va donar llum verd al minis­teri perquè ho faci. Fa dos mesos la dipu­tada giro­nina del PP Con­cepció Veray ja va avançar a aquest diari que, tot i la pre­visió de la minis­tra, segu­ra­ment es posa­rien a lici­tació a prin­cipi del 2014 –i sem­bla que així serà–, amb la intenció que les obres de des­do­bla­ment puguin començar, segons ella, cap al 2015.

Només fins a la C-35

La con­versió de l'N-II en l'auto­via A-2 entre Sils i Maçanet –con­ti­nu­ació del tram actual en cons­trucció entre Cal­des i Sils– es posarà a lici­tació per 25.959.756 euros. Com ja s'havia anun­ciat, el pro­jecte només inclourà 2,7 quilòmetres, ja que s'aca­barà a l'enllaç amb Vidre­res (C-35). El motiu és que Foment no té la intenció de con­ti­nuar des­do­blant més cap al sud, en direcció a Tor­dera. En comp­tes d'això, pre­veu cons­truir una via de gran capa­ci­tat que passi per l'inte­rior a par­tir d'aquest punt, i no res­se­guint la costa.

El pro­jecte inclou dues calçades –una per sen­tit– de dos car­rils de 3 metres i mig, amb vorals exte­ri­ors de 2 metres i mig i inte­ri­ors d'un metre. A banda de l'enllaç amb la C-35 (que té pro­jecte propi, en fase de redacció), al tram hi ha també l'enllaç amb la C-63 –el gran gira­tori ele­vat que per­met anar cap a Sils i Vidre­res–, que es man­tindrà amb la seva tipo­lo­gia actual, si bé es pre­veu millo­rar els ramals a la nova secció de la futura auto­via. D'altra banda, es faran tres via­duc­tes per superar les rie­res dels Pins, rec Clar i rec Sor­rer, un pas infe­rior i tres murs.

Les obres entre Sils i Maçanet estan enca­lla­des des de l'octu­bre del 2008, quan la UTE adju­di­catària de les obres va renun­ciar a fer-les després que unes modi­fi­ca­ci­ons fes­sin enca­rir-les més d'un 20%.

Nou enllaç amb l'AP-7

El des­do­bla­ment Orri­ols-Vila­de­muls es posarà a lici­tació per 13.935.189 euros. Aquest tram –ano­me­nat ofi­ci­al­ment Orri­ols-Medinyà pel traçat ini­cial, ara modi­fi­cat–, té 3,29 km i inclou l'enllaç amb la futura entrada de l'AP-7 a Vila­de­muls, i per això té dues parts. Els 2,34 km de més al sud cor­res­po­nen al des­do­bla­ment dels ramals que Aber­tis està actu­al­ment cons­truint per con­nec­tar la sor­tida de l'AP-7 i l'N-II. Foment va adju­di­car les obres dels ramals –sense des­do­blar– a l'octu­bre per 4,88 mili­ons, i la pre­visió és que esti­guin aca­ba­des per poder final­ment inau­gu­rar el peatge (ja aca­bat) a l'estiu. El futur des­do­bla­ment dels ramals –auto­rit­zat ahir– també anirà a càrrec d'Aber­tis.

La segona part del des­do­bla­ment Orri­ols-Vila­de­muls –des del km 2,34 del tram fins al 3,29– serà la dupli­cació de calçada de l'actual N-II i l'exe­cu­tarà Foment. Inclou el via­ducte de la riera de Cinyana.

En aquest tram, l'obra està atu­rada –amb ter­res remo­gu­des i estruc­tu­res a mig fer– des del 2010, quan el pro­jecte va resul­tar afec­tat per la reta­llada en infra­es­truc­tu­res feta pel minis­tre Blanco.

LA XIFRA

39,89
milions és el valor estimat conjunt dels dos contractes que Foment posarà aviat a licitació per l'N-II.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.