Infraestructures

El desviament de camions a l'AP-7, a cost zero per al govern

Vila anuncia que des del 19 d'abril fins a finals d'any 900.000 vehicles de gran tonatge han passat de l'N-II a l'autopista

Els dies laborables els camions a l'AP-7 han passat de 5.000 a 9.000

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar ahir que la xifra total de camions desviats del tram gironí de l'N-II a l'AP-7 el 2013 va ser de 900.000 i que aquesta alta xifra ha permès que s'hagi fet “a cost zero”. Segons el conseller, la “inducció de trànsit” a l'autopista ha estat “realment suficient” per compensar els descomptes d'entre el 35% i el 50% que Abertis aplica als camions que han de circular obligatòriament per l'autopista.

Quan es va començar a aplicar, el 19 d'abril de l'any passat, es va acordar que si l'increment de vehicles de gran tonatge a l'AP-7 no compensava la concessionària de la via per les bonificacions als camioners, el govern català i l'espanyol li haurien de pagar fins a 3 milions. Finalment, cap de les dues administracions haurà de pagar res.

Vila, que va ser ahir a Girona per visitar l'Institut Català de Recerca de l'Aigua (ICRA), va valorar molt positivament la mesura de treure els camions de l'N-II i també el fet que Foment tiri endavant nous concursos a l'N-II.

Fonts del Departament de Territori van concretar que la mitjana de camions de quatre eixos o més que s'han desviat de l'N-II a l'AP-7 ha estat de 4.000 vehicles en els dies laborables, cosa que ha fet que l'autopista hagi passat de tenir un trànsit d'uns 5.000 camions a uns 9.000. Pel que fa al cap de setmana, els dissabtes uns 2.500 vehicles de gran tonatge han canviat de via, i els diumenges, uns 1.500. Fonts del govern destacaven que la primera estimació que es va fer va ser d'entre 2.000 i 2.300 camions els dies laborables, i que, per tant, la xifra real ha estat el doble.

Segons els seus càlculs, perquè es compensessin les bonificacions als camions calia que es desviessin aproximadaments uns 3.500 vehicles al dia. En cas que no s'hagués aconseguit aquesta xifra, tant la Generalitat com Foment haurien hagut de pagar 1,5 milions cadascuna per compensar la concessionària de l'autopista.

La mesura va arribar després que els veïns de Bàscara estiguessin vuitanta dies tallant matí i tarda l'N-II per exigir que deixessin de circular camions per dins del poble. Les protestes es van iniciar a finals de gener, per la indignació per la mort d'una veïna en un accident a la carretera.

LA FRASE

Ha tingut cost zero perquè la inducció de trànsit ha estat realment suficient
Santi Vila
conseller de territori i sostenibilitat de la generalitat

LA XIFRA

3
milions
en total es va calcular que govern català i l'espanyol podrien pagar a Abertis.

LA DATA

19.04.13
els camions
de quatre eixos o més (els tràilers) van ser desviats de l'N-II a l'AP-7.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia