Infraestructures

Foment posa a licitació quatre obres de l'N-II

Orriols-Vilademuls, Sils-Maçanet i enllaços de Pontós, Garrigàs i Tordera, a concurs

Nou pas en les eter­nes obres de l'N-II. El Minis­teri de Foment va treure ahir a lici­tació, mit­jançant publi­cació al BOE, els con­trac­tes per fer qua­tre obres del Plan N-II: el des­do­bla­ment en auto­via al tram Sils-Maçanet; el des­do­bla­ment en dupli­cació de calçada de l'Orri­ols-Vila­de­muls; les millo­res dels enllaços de Pontós i Gar­rigàs, i les dels de Tor­dera. El pres­su­post total és de 65 mili­ons. Eren els qua­tre pro­jec­tes ja apro­vats i que esta­ven pen­dents de treure a lici­tació. En el cas dels dos trams, el fet que el Con­sell de Minis­tres auto­ritzés fa dues set­ma­nes Foment a fer la lici­tació ja feia pen­sar que era immi­nent. La resta d'obres pen­dents de l'N-II estan totes en fase de redacció del pro­jecte, excepte les vari­ants de Pont de Molins i de Bàscara, que van més endar­re­ri­des i de les quals tot just s'estan redac­tant els estu­dis infor­ma­tius. La minis­tra Ana Pas­tor es va com­pro­me­tre a l'agost a treure-ho tot a lici­tació el 2014.

Les obres lici­ta­des

L'obra amb més pres­su­post és la con­versió de l'N-II en l'auto­via A-2 entre Sils i Maçanet, amb 31,41 mili­ons. Com ja s'havia anun­ciat, el pro­jecte només inclou 2,7 km i s'acaba a l'enllaç amb Vidre­res (C-35), ja que Foment no vol con­ti­nuar des­do­blant més cap al sud. Entre Sils i Maçanet les obres estan enca­lla­des des de l'octu­bre del 2008. Ara es des­en­ca­llen, però l'auto­via tri­garà a ser una rea­li­tat. Un cop s'adju­di­qui l'obra, el ter­mini d'exe­cució, segons el BOE, serà de 40 mesos.

També des­taca la dupli­cació de calçada del tram Orri­ols-Vila­de­muls –ano­me­nat ofi­ci­al­ment Orri­ols-Medinyà pel traçat ini­cial ara modi­fi­cat–, amb un pres­su­post de 16,86 mili­ons i que està empan­ta­ne­gat des del 2010. Té 3,3 km i inclou l'enllaç amb la futura entrada de l'AP-7 a Vila­de­muls. Quan s'adju­di­qui, el ter­mini per fer les obres serà de 32 mesos.

Pel que fa als enllaços, als de Pontós i Gar­rigàs –en què se subs­ti­tui­ran les inter­sec­ci­ons actu­als per enllaços, de manera que se supri­mei­xin els girs a l'esquerra a nivell i les incor­po­ra­ci­ons direc­tes–, s'hi des­tina un pres­su­post de 9,76 mili­ons, i als de Tor­dera –on s'ade­quarà un enllaç per millo­rar les seves carac­terísti­ques i es remo­de­larà una inter­secció per trans­for­mar-la en un enllaç a dife­rent nivell–, 7,03 mili­ons. En tots dos casos, quan s'adju­di­quin tin­dran una exe­cució de 22 mesos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.