Infraestructures

La Font de la Figuera aprova les al·legacions al traçat de l'autovia

El consistori ha presentat quatre al·legacions que versen sobre la connexió amb el Polígon i la variant CV-653, la reintegració paisatgística dels talussos del Capurutxo, l'ocupació dels terrenys del parc Santa Bàrbara i la Reintegració de calçada de la carretera nacional N -344

L'ajun­ta­ment de la Font ja ha pre­sen­tat a la Demar­cació de Car­re­te­res de l'Estat, les “Al·lega­ci­ons al modi­fi­cat del traçat de la Vari­ant A-33 de juliol 2013”. Una sèrie de fona­ments apro­vats pel Ple Muni­ci­pal que pre­te­nen satis­fer els interes­sos gene­rals del muni­cipi en relació a les obres de l'auto­via, a més de ser la “demanda rei­vin­di­ca­tiva local a la frag­men­tació del terme per obres d'interès gene­ral”.

Qua­tre han estat les al·lega­ci­ons que ha defi­nit el con­sis­tori. La pri­mera, un accés directe al Polígon Indus­trial “Sant Cristòfol” que supo­sa­ria la con­nexió de l'auto­via amb la vari­ant CV- 653 (direcció Onti­nyent), d'aquesta manera també s'evi­ta­ria que el trànsit no local pro­vi­nent d'Onti­nyent entrara al nucli urbà i es poten­ci­a­ria la comu­ni­cació del polígon indus­trial amb aques­tes infra­es­truc­tu­res, el que faria que per fi es poten­ci­ara la ubi­cació estratègica geogràfica­ment que té la Font de la Figuera, faci­li­tant així la implan­tació de noves empre­ses o indústries i gene­rant llocs de tre­ball.

Per tal de res­tau­rar la imatge del ves­sant i con­so­li­dar els talus­sos per evi­tar l'erosió de la pluja, la segona al·legació, pro­posa la rein­te­gració pai­satgística dels talus­sos del Capu­rutxo, amb la replan­tació d'espècies autòcto­nes com el pi i la car­rasca.

D'altra banda, l'ajun­ta­ment con­tem­pla mesu­res de cor­recció del pai­satge en l'àmbit de la mun­ta­nya de Santa Bàrbara i l'espai cone­gut com la “Bals­seta Pijirri”. Es plan­teja que aquesta afecció es com­pense amb la gestió per a l'obtenció de ter­renys en altres emplaçaments aptes per a l'uti­lit­zació per a la població, com els situ­ats al cos­tat de l'actual car­re­tera naci­o­nal. A França tre­ba­llen con­jun­ta­ment des del pro­jecte incor­po­rant-lo en la seua con­cepció. Ací encara s'exe­cuta l'obra i després es tracta d'inte­grar, però els resul­tats solen ser super­fi­ci­als i això és pre­ci­sa­ment el que es pretén evi­tar.

La quarta al·legació cor­res­po­nent a la rein­te­gració de calçada de car­re­tera naci­o­nal N - 344 versa en la neces­si­tat d'una re ade­quació per per­me­tre un ús urbà de la mateixa, apro­fi­tant la seua cessió al muni­cipi com a via o avin­guda .

A més d'aquests qua­tre fona­ments apor­tats des del Ple Muni­ci­pal , hi ha dues al·lega­ci­ons més de par­ti­cu­lars, sobre la senya­lit­zació de la vari­ant millo­rant la clare­dat del mis­satge, els acces­sos als ser­veis de gaso­li­ne­res i res­tau­rants , i per a la segu­re­tat de tots els usu­a­ris . Ara , des de l'ajun­ta­ment s'espera que siguen ate­ses dites al·lega­ci­ons i que les matei­xes s'incor­po­ren al Pro­jecte final del traçat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.