Serveis

infraestructures

Rodalies de Girona es posa en marxa avui amb 16 trens

El nou servei suposa duplicar el nombre de freqüències a les estacions petites i restablir la històrica connexió directa amb Blanes i el Maresme

Només funcionarà de dilluns a divendres

El transport públic gironí està avui d'estrena. Un minut abans de les sis del matí sortirà de Figueres el primer tren del nou servei de rodalies de Girona, que permetrà augmentar molt la freqüència de pas de trens –en les estacions més petites es duplicarà– i suposarà la recuperació de la connexió directa amb Blanes i el Maresme sense haver de fer transbord a Maçanet.

La nova línia Figueres-Girona-Blanes-Mataró –anomenada RG1– s'engega amb una oferta inicial de setze trens al dia (vuit per cada sentit) de dilluns a divendres. El tram considerat de rodalies unirà 26 estacions entre Figueres i Mataró, tot i que els trens vindran o continuaran fins a Barcelona i l'Hospitalet, ja que de fet el que es fa és allargar el trajecte d'alguns dels trens de rodalies del Maresme –que acaba i comença a Maçanet– a les comarques gironines. El nou servei permetrà fer el trajecte Blanes-Girona en 40 minuts i el Mataró-Girona i el Blanes-Figueres en poc més d'una hora i quart. Pel que fa a tot el trajecte, el recorregut Figueres-Mataró no arribarà a les dues hores de durada.

La nova oferta de l'RG1 s'afegirà a la ja existent de l'R-11 (la línia Portbou-Barcelona per l'interior), que actualment consta els dies feiners de setze regionals que paren a totes les estacions (vuit per cada sentit) i trenta trens de mitjana distància (quinze per sentit) que s'aturen a les principals. Ara, doncs, les grans estacions passen a tenir uns seixanta trens diaris i les petites dupliquen les freqüències, ja que passen de setze a trenta-dos trens al dia.

El govern català, que serà el que assumirà els tres milions de cost anual del nou servei, estudiarà en funció de la demanda la possibilitat d'oferir a l'estiu algun tren al cap de setmana per anar al Maresme, tot i que rodalies està pensat només per als feiners.

Integració tarifària

De moment el preu del bitllet serà el mateix que fins ara quan es feia transbord. La intenció és que l'RG1 s'incorpori al sistema tarifari integrat de l'ATM de Girona –la zona actual va des de Sant Jordi Desvalls fins a Maçanet– el setembre que ve, coincidint amb l'inici del curs actual.

El que sí que ja funcionarà des d'avui és el bitllet combinat que permetrà als passatgers de llarga distància del TAV –no per als de l'Avant– tenir un bitllet gratis de rodalies a qualsevol estació.

LES XIFRES

3
milions
d'euros és el cost anual del nou servei de rodalies, que pagarà íntegrament la Generalitat a Renfe.
1
hora
és la freqüència mínima de pas de trens que hi haurà a les estacions gironines. Els de l'RG1 seran cada dues hores.
16
trens
(8 per sentit) de dilluns a divendres és l'oferta inicial de la línia Figueres-Girona-Blanes-Mataró.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.