Infraestructures

infraestructures

Aena evita pronunciar-se sobre la cessió de l'aeroport de Girona

El director de la xarxa d'aeroports afirma que és un tema polític fora de les competències gestores

També evita responsabilitats en la caiguda de viatgers i subratlla que han fet la feina

El director de la xarxa d'aeroports d'Aena, Fernando Echegaray, no va respondre ahir les expectatives i no es va manifestar. Echegaray va visitar Girona per participar en una sessió del Cercle d'Infraestructures en un moment en què l'aeroport de Girona està al centre de l'actualitat, tant per la polèmica sobre la titularitat dels terrenys –que en el seu dia va cedir la Diputació a l'Estat i dels quals mai s'han canviat les escriptures– que podria ajudar a la pretensió de la Cambra de Comerç d'assumir-ne la gestió, com per la preocupant caiguda del nombre de viatgers.

En el primer tema, Echegaray va esquivar les preguntes del president de la Cambra de Comerç, Domènec Espadalé, argumentant que era un tema “polític” i que ell no tenia “ni posició ni alçada” per contestar. “Si es privatitza Aena i com, és un tema que surt fora de nosaltres com a gestors aeroportuaris”, va dir. Espadalé, en les conclusions finals, va expressar la seva esperança que Brussel·les no accepti el pla de vendre els aeroports en bloc. A la sala no hi havia ningú de la Diputació, que encara estudia la situació i ara vol esperar què hi diu el govern estatal –CiU ha dut el tema al Congrés– abans de pronunciar-se.

Davallada de viatgers

Echegaray va presentar dades de la xarxa d'Aena i va destacar que el 2014 s'està remuntant, però quan va parlar de l'aeroport de Girona –on continua la davallada– es va centrar s subratllar que del 2004 al 2013 s'hi ha fet “una inversió molt forta” de 142,5 milions i que ara “s'ofereix un producte bo en tarifes, infraestructures i qualitat, i gestió econòmica”. Així, va destacar que “té una infraestructura per créixer fins i tot per sobre del nivell on havia arribat”. També va remarcar l'“esforç” que s'ha fet perquè tingui unes taxes “un 30% més reduïdes que les que li correspondrien per mida”, cosa que el fa atractiu com a complementari de Barcelona, ja que aquí es paga només un terç que al Prat. A més, va explicar les bonificacions que s'han implementat arreu, arran de la davallada de Barajas, de fins al 100% per afegir freqüències o rutes noves.

Per tot plegat, respecte a la caiguda del nombre de viatgers i vols de Girona, va afirmar que Aena havia fet la seva part de feina i que aconseguir millors xifres era “feina de tothom”. Així, va considerar que es tracta d'“una qüestió d'alienació d'interessos” i que cal treballar junt amb empresaris i administracions locals, i que com més activitat hi hagi que faci atractiva Girona “més vindran les companyies”.

Echegaray, sense tenir en compte les dades d'aquest any, va dir que l'aeroport gironí “s'està estabilitzant al voltant dels
3 milions” i va remarcar la seva estacionalitat (el 2013 el 83% dels passatgers van ser a l'estiu). Del 2014, només va informar de les companyies que augmentaran vols (Transavia, Wizz Air i Thomson Airways) i dels mercats que creixeran (Holanda, Bèlgica, el Marroc i Ucraïna).

LA XIFRA

142,5
milions d'euros
és la inversió executada per Aena a l'Aeroport de Girona-Costa Brava des del 2004 fins al 2013.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.