Rodalies torna a la normalitat

El ser­vei de roda­lies de Renfe tor­nava ahir a la nor­ma­li­tat amb la recu­pe­ració del ser­vei regu­lar de la C1 del Maresme, que des del 3 d'agost començava i fina­lit­zava el recor­re­gut a l'estació de Clot-Aragó. Per les obres de subs­ti­tució de la catenària fle­xi­ble per la nova catenària rígida al túnel entre Arc de Tri­omf i Clot-Aragó, els trens del Maresme no con­ti­nu­a­ven el seu viatge cap a plaça de Cata­lu­nya, Sants, l'Hos­pi­ta­let i Molins de Rei, esta­ci­ons que ahir ja van tor­nar a for­mar part dels tra­jec­tes regu­lars. Durant aquests 21 dies, els ser­veis alter­na­tius de la C2 i l'L1 de metro des de Clot-Aragó han estat uti­lit­zats en dia labo­ra­ble per una mit­jana de 23.000 viat­gers, segons Renfe. Als caps de set­mana la demanda s'ha reduït a uns 18.600 pas­sat­gers. En total, en aquests vint dies, l'Admi­nis­tra­dor d'Infra­es­truc­tu­res Fer­roviàries (Adif) ha ins­tal·lat la nova catenària rígida al llarg d'11 quilòmetres del túnel que uneix les esta­ci­ons de Sants, Plaça de Cata­lu­nya i Arc de Tri­omf i el ramal entre aquesta dar­rera i Clot-Aragó. Aquest agost només s'ha mun­tat per mitjà de maquinària espe­ci­a­lit­zada el nou fil de con­tacte de 150 mm², els per­fils d'alu­mini, la con­nexió dels cables d'ali­men­tació i l'adap­tació al cen­tre de coman­da­ment d'ener­gia de Bar­ce­lona perquè el març pas­sat ja es van ini­ciar els pri­mers tre­balls pre­vis. En aquell moment, els tècnics d'Adif ja van col·locar als túnels 1.500 suports i 6.000 fixa­ci­ons situ­a­des cada deu metres les unes de les altres per pen­jar-hi ara la nova catenària rígida.