Medi ambient

Renovació dels contenidors a Sant Julià de Ramis

El canvi de model també suposa una millora en la recollida per potenciar el reciclatge i la recuperació de residus

També s'inicia una campanya porta a porta als comerços del poble

El municipi de Sant Julià de Ramis va iniciar, la setmana passada, la renovació total dels contenidors de deixalles. Es tracta, en concret, de prop de 200 contenidors que es renoven en tots els nuclis de municipi. L'alcalde de Sant Julià de Ramis, Narcís Casassa, adverteix que “no es tracta només d'un canvi de contenidors, sinó d'un canvi de model en la recollida de residus”.

El canvi dels contenidors s'ha executat aprofitant el nou contracte de recollida de residus i Casassa subratlla que “la nova modalitat ha de permetre reduir el volum del rebuig i millorar en la recollida selectiva”. L'alcalde subratlla que els contenidors nous tenen una major capacitat i s'han repensat els punts on se situen per abaratir el cost. La possibilitat de fer la recollida lateral estalvia personal en la recollida i la reducció de punts estalvia temps en tot el procés. Per això, Casassa posa en relleu que “l'objectiu és que, amb menys despesa en la gestió, s'obtinguin més recursos en recuperar més i evitar, així, un augment de la taxa de residus”.

Abans de la implantació i renovació dels contenidors –de la tipologia que ja té de fa temps Sarrià de Ter i que ha implantat fa poc Girona–, s'han fet reunions amb els veïns dels diversos barris per sensibilitzar-los de la necessitat de fer millor la recollida selectiva. Aquestes setmanes, s'atenen les queixes o els suggeriments que està fent arribar la població. Una altra novetat és la implantació de la recollida porta a porta de residus comercials, en especial, en les fraccions de paper i cartró i envasos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.