Ryanair farà només 14 rutes des de Girona l'hivern que ve
Inclou 3 nous enllaços però en suprimeix 8 i, per tant, la reducció global és de 5
Elimina destins tan importants com ara Londres i París
Preveu tancar l'any amb un 30% menys de passatgers
Continua la davallada de Ryanair a Girona. Després de retallar aquest estiu aquí més que a cap altre lloc (només 47 rutes a l'agost), la companyia de baix cost va fer pública ahir la programació per l'hivern que ve, i hi haurà només catorze rutes, cinc menys que les dinou de l'hivern passat (un 25% menys), en què ja se'n van reduir tres respecte a l'any abans. Si mirem més enrere, la caiguda des del 2010 (46 rutes) és d'un 70%. I el total de vols setmanals serà l'hivern que ve de 78, menys d'un terç dels 193 del 2010. Ryanair, que ja va avisar fa unes setmanes que si el govern no retira la taxa ambiental que vol implantar a l'aeroport del Prat hi hauria conseqüències a Girona, deixa clar que preveu tancar l'any amb només 1,7 milions de passatgers a Vilobí, la xifra més baixa des que va establir base a l'aeroport gironí, el 2004. L'any passat ja va marcar rècord negatiu amb 2.471.846 viatgers. La previsió actual és, doncs, caure aquest any un 30% més, aproximadament.
Novetats i eliminacions
Entre les catorze destinacions que hi haurà a partir del novembre, n'hi haurà tres de noves respecte a l'hivern passat –Baden-Baden i Bratislava, que ja s'ofereixen a l'estiu, i Glasgow Prestwick, que s'havia operat fa anys però ara no– i onze que es mantenen –l'Alguer, Bremen, Breslau, Càller, Düsseldorf, Eindhoven, Frankfurt, Marràqueix, Pescara, Pisa i Rabat–. Això vol dir que n'hi ha vuit que s'han ofert aquest hivern que no continuaran i hi ha eliminacions molt destacades. Ryanair no preveu cap de les quatre rutes amb el Regne Unit que oferia: ni Londres Luton, ni Londres Stansted, ni Bristol, ni Manchester. Només hi haurà la nova de Glasgow. Si l'eliminació dels dos aeroports de Londres és destacada, també ho és la de París Beauvais, una altra inamovible des del 2004 que també cau de la llista. A més, es tracta d'algunes de les rutes amb més viatgers. Així, l'hivern 2013-14 –de novembre a març– Manchester va ser la sisena ruta amb més passatgers (19.354); París, la vuitena (16.315), i els dos aeroports de Londres, la novena i la desena, amb un total de 29.248 viatgers. A més, Manchester va ser una de les rutes amb més ocupació (134,4 persones per vol), molt per sobre de la mitjana de Ryanair a Girona aquest hivern (120,9). Els altres destins que no repetiran l'hivern que ve són Colònia, Maastricht i Poznan.
Pendents d'avions nous
En l'anunci de la programació d'hivern de Ryanair, la companyia hi inclou declaracions de Niall O'Connor, director adjunt de desenvolupament de rutes de la companyia. O'Connor, a més des destacar que l'activitat de Ryanair permet “sustentar 1.700 llocs de treball directes a l'aeroport de Girona”, apunta una de les claus de futur: “Amb una comanda de 180 nous avions, no hi ha cap altra aerolínia europea que pugui igualar la capacitat de creixement de trànsit de Ryanair. Esperem assignar una proporció d'aquest creixement a Girona”, afirma O'Connor. Ryanair ha de començar a rebre a la tardor aquests 180 avions que té demanats i ho farà de manera esglaonada. Serà en la programació de l'estiu vinent que es podrà veure si part del creixement afavoreix Girona; se suposa que depèn de les negociacions amb el govern català.
D'altra banda, tal com és habitual, Ryanair acompanya l'anunci de rutes amb una promoció de cent mil places a 19,99 euros fins dijous per viatjar al juny, el juliol i l'agost a diversos destins europeus.