Air Andorra anuncia que oferirà un vol diari Girona-Madrid
La companyia preveu estrenar-lo entre finals d'aquest any i principis del que ve
Contracta un avió de 74 places
La companyia Air Andorra té previst llançar entre finals d'aquest any i principis del que ve un vol diari que uneixi Girona i Madrid; una ruta que no s'ofereix a l'aeroport de Vilobí des que fa dos anys, l'octubre del 2012, Ryanair va suprimir la que hi feia.
Air Andorra, amb seu a la terminal 2 de l'aeroport del Prat, ha anunciat que operarà a partir del novembre que ve bàsicament des de l'aeroport de la Seu d'Urgell, que s'ha d'obrir aviat a les operacions comercials. En el seu últim comunicat, però, ha anunciat també que de cara a final d'any té previst incorporar un ATR-72 a la seva flota per efectuar la connexió diària entre Girona i Madrid.
Fonts de la companyia han confirmat a El Punt Avui que el llançament de la ruta entre Girona i Madrid de freqüència diària va és ferm i han especificat que es produirà entre finals d'aquest any i principis del que ve.
Un avió de 74 places
L'ATR-72 és un tipus d'avió comercial propulsat per dos motors de turbohèlix destinat a viatges regionals i trajectes de curta durada. Desenvolupat a partir de l'ATR-42 –que només té com a màxim 50 seients i és el que Air Andorra usarà en la majoria de vols–, el model amb què es farà la ruta Girona-Madrid té, en canvi, una capacitat màxima de 74 seients i és tripulat per dues persones. Entre les aerolínies que més l'utilitzen hi ha la brasilera TRIP, les estatunidenques American Eagle i FedEX Express, la francesa Airlinair, la irlandesa Air Contractors, l'índia Jet Airways i l'espanyola Swiftair.
El vol Girona-Madrid no s'ofereix a Vilobí des de l'octubre del 2012. Aquell any, tot i només oferir-se set mesos, va ser la destinació amb més viatgers de l'aeroport (131.000).
LA XIFRA
LA DATA
Una companyia de nova creació
Air Andorra, segons informa al seu web, és una línia aèria formada per “un grup d'empresaris experts en aeronàutica i amb una gran experiència en la creació d'empreses aèries de càrrega, de passatgers i d'aviació executiva, en països com Espanya, el Brasil, Panamà i Colòmbia”. Deixen clar que és una companyia de nova creació però no de baix cost, ja que les tarifes són fixes i invariables a 80 euros: “El fet diferenciador és la rapidesa i la facilitat d'accés als nostres avions”, remarquen. Preveu enllaçar la Seu amb destins com Tolosa, Lisboa, Palma i Eivissa, però de moment al novembre llançarà només un vol diari entre la Seu i Barcelona i dos vols diaris entre Múrcia i Barcelona.