Infraestructures

El govern admet ara que l'Estat no invertirà en l'R-3

Falten dinou dies per poder presentar els estudis informatius

La Xarxa C-17 també ho veu magre

Una de freda i una de calenta. El mateix dia que el con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat de la Gene­ra­li­tat, Santi Vila, anun­ci­ava l'acord històric per incor­po­rar tot Osona i el Ripollès al sis­tema de tarifa inte­grada, adme­tia de manera implícita que l'Estat difícil­ment tindrà a punt abans d'aca­bar l'any els estu­dis infor­ma­tius per al des­do­bla­ment per trams de la línia de tren entre Mont­cada i Vic. Era el com­promís que el Minis­teri de Foment havia adqui­rit ara fa un any amb la Gene­ra­li­tat.

Feia pocs dies que els alcal­des de la Xarxa C-17 ja havien expres­sat, en una tro­bada a Puig­cerdà, el seu temor que l'Estat tor­na­ria a incom­plir els seus com­pro­mi­sos res­pecte a les inver­si­ons pen­dents a l'R3. L'últim acord amb la Gene­ra­li­tat, per al con­junt de la xarxa de roda­lies, incloïa una actu­ació con­creta a la línia de Puig­cerdà. A causa de la impos­si­bi­li­tat econòmica de plan­te­jar un des­do­bla­ment inte­gral, s'estu­di­a­ria la pro­posta de fer-ho en tres trams, dos al Vallès i un a Osona, per millo­rar la capa­ci­tat de l'R3 i incre­men­tar la freqüència de trens. Una inversió que se situ­ava entre els 60 i 70 mili­ons. El calen­dari pre­veia estu­dis infor­ma­tius el 2014, la posada a lici­tació durant el 2015 i l'exe­cució de les obres el 2016. Una pri­mera pista que refre­dava les expec­ta­ti­ves va ser que, en el pro­jecte de pres­su­post de l'any que ve, el govern esta­tal no pre­veu ni un euro d'inversió per a la línia de Puig­cerdà. La pri­mera res­posta de la Gene­ra­li­tat va ser que això no inva­li­dava el calen­dari i que, tenint en compte que les obres havien de començar el 2016, la par­tida es podia pre­veure l'any que ve. En aquell moment el Depar­ta­ment de Ter­ri­tori va dir que li cons­tava que s'estava tre­ba­llant en els estu­dis infor­ma­tius.

En espera del que pugui pas­sar d'aquí a final d'any, l'anunci que a par­tir de l'1 de gener el nord d'Osona i tot el Ripollès s'afe­gi­ran al sis­tema de tarifa inte­grada va ser molt ben rebut al ter­ri­tori. Tot i això, l'alcalde de Torelló, Santi Vivet, recor­dava que les rei­vin­di­ca­ci­ons “no aca­ben aquí”. Garan­tir un bon man­te­ni­ment de les ins­tal·laci­ons i la millora dels hora­ris, com també reclama el grup Perquè no ens Fotin el Tren, con­ti­nuen estant en l'agenda. I també que la venda automàtica de bit­llets a Torelló “ha de per­me­tre el paga­ment en paper moneda, i no només amb tar­geta”.

LA DATA

31.12.14
és l'últim dia
que l'Estat té per presentar els estudis informatius del desdoblament en trams.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.