Mataró multiplica les àrees de contenidors amb la nova gestió de la brossa
Se n'instal·laran 308 més arreu de la ciutat per apropar-los a la ciutadania i augmentarà la freqüència de neteja
El contracte amb FCC puja a 55,4 milions
Un total de 308 nous contenidors arreu de la ciutat –la majoria reunits en àrees d'aportació on hi siguin les cinc fraccions dels residus–, un increment de la neteja d'aquests espais que passa de 6 cops l'any a 36 i la unificació del sistema de recollida que es farà arreu de la ciutat amb vehicles amb braç articulat. Mataró ha pres bona nota de les aportacions fetes pels ciutadans –més de 2.000– per millorar la gestió de la recollida de la brossa, la neteja viària i la de les platges a la ciutat a partir de la nova adjudicació del servei. S'han començat a implantar les millores recollides en el nou contracte que va guanyar Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) pels pròxims 8 anys i que puja a 55,4 milions d'euros, tot i que l'Ajuntament assenyala que s'ha aconseguit un estalvi de 7 milions d'euros respecte al servei anterior.
L'objectiu principal és “optimitzar el servei perquè sigui més eficient” i, en aquest sentit, dels 15 vehicles que realitzen la recollida només tres seran nous perquè la resta ha passat amb satisfacció la posada a punt i es continuaran fent servir.
A menys de 100 metres
La regidora de Via Pública, Núria Calpe (CiU), s'ha mostrat molt satisfeta amb les noves condicions del contracte –que és vigent des del setembre– i va destacar que, un cop s'hagi fet tot el desplegament, “més del 90% dels ciutadans tindran a
menys de 100 metres una àrea amb contenidors”. El contracte, a més, es redimensiona en funció de les particularitats de cada temporada per “destinar més recursos quan més es necessita”.
D'altra banda, es replanteja un dels problemes més importants destacats per la ciutadania, la recollida de voluminosos, i a partir del març hi haurà dos equips de recollida per atendre les peticions dels veïns que ho hagin comunicat prèviament per telèfon i un tercer equip per a les incidències.
La regidora insisteix en la implicació i la complicitat dels ciutadans per garantir que el nou sistema funcionarà. En aquest sentit, es farà una campanya de comunicació per informar els veïns dels canvis i que “la millora del servei de neteja i recollida de la brossa Té sentit!”.
LA XIFRA
Canet tanca zones d'emergència
Des de principis d'any a Canet de Mar ja no funcionen les dues àrees d'emergència on els ciutadans que no podien utilitzar el servei de recollida porta a porta implantat al municipi podien deixar les escombraries. L'Ajuntament va decidir eliminar-les després de comprovar el mal ús que se'n feia i que l'espai es mantenia constantment brut, a banda que el 80% de la brossa que s'hi deixava estava barrejada i mal distribuïda entre els diferents contenidors. La decisió, que ha generat força debat entre els veïns, suposa un estalvi per al consistori d'uns quaranta mil euros que s'invertiran a millorar l'eficiència del servei de neteja. Paral·lelament a la desaparició de les àrees d'emergència, el consistori ha informat la gent que en feia ús que pot portar els
residus directament a la
deixalleria correctament
separats i justificar a l'operari els motius pels quals no pot fer el porta a porta.