Serveis

Conveni per fer el baixador del TAV a l'aeroport

La construcció d'aquesta estació està valorada en deu milions d'euros

Foment es compromet a redactar al llarg d'aquest any tots els projectes de duplicació de l'N-II de la zona nord

El Departament de Territori i Sostenibilitat i el Ministeri de Foment signaran en les pròximes setmanes un conveni que permetrà construir el baixador del tren d'alta velocitat (TAV) a l'aeroport de Girona. La intenció de la conselleria de Santi Vila és enllestir aquest any el projecte constructiu d'aquesta estació amb la previsió de començar les obres el 2016. Les obres requeriran una inversió de 10 milions d'euros, una partida que, segons fonts de Territori, dependrà de les disponibilitats pressupostàries de l'any vinent. Aquesta estació se situarà a dos quilòmetres de l'aeroport i s'hi connectarà mitjançant un servei d'autobusos llançadora en cinc minuts. L'estació d'alta velocitat de l'aeroport de Girona millorarà considerablement el temps d'accés a l'aeroport. Així, des de Barcelona, per exemple, el temps del trajecte seria d'uns 30 minuts. D'altra banda, en les seves últimes converses amb el ministeri d'Anna Pastor, el conseller Vila ha arrencat el compromís que, en el decurs d'aquest any, s'acabaran de redactar tots els projectes de duplicació del sector nord de l'N-II, els compresos entre Vilademuls i la Jonquera, incloent-hi els projectes de les variants de Bàscara i Pont de Molins.

En relació amb l'N-II, cal recordar, però, que el ministeri de Pastor continua incomplint els seus compromisos. En concret, al gener s'havien de posar en marxa les obres de tres projectes més del Plan N-II del ministeri: el desdoblament del tram Orriols-Vilademuls –anomenat oficialment Orriols-Medinyà pel traçat inicial ara modificat–; els nous enllaços de Pontós i Garrigàs, a l'Alt Empordà, i la remodelació de dos enllaços a Tordera, al Maresme. Es tracta de tres projectes que anteriorment la ministra havia promès pel 2014 i que a hores d'ara continuen pendents fins i tot d'adjudicar.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va presentar ahir els acords a què el seu Departament i el Ministeri de Foment han arribat per impulsar tot un conjunt d'infraestructures estratègiques, ferroviàries i viàries, algunes de les quals, a més, permeten la connexió amb instal·lacions portuàries i aeroportuàries.

A més, el conseller Vila va anunciar la implantació, a partir del juny, dels abonaments T-10/120 a les comarques gironines. D'acord amb el calendari previst, a partir del juny s'estendrà a la Garrotxa; a partir del juliol, a la Costa Brava centre i nord, i a partir del setembre, a Figueres i Girona.

LES XIFRES

2
quilòmetres
serà la distància que separarà el nou baixador del TAV de les instal·lacions aeroportuàries.
5
minuts
trigarà el servei d'autobusos llançadora que connectarà l'estació amb l'aeroport de Vilobí d'Onyar.

LA DATA

01.01.15
Moment
en què havien de començar les obres de tres projectes de l'N-II, segons les promeses fetes per Foment.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia