Serveis

Conveni per fer el baixador del TAV a l'aeroport

La construcció d'aquesta estació està valorada en deu milions d'euros

Foment es compromet a redactar al llarg d'aquest any tots els projectes de duplicació de l'N-II de la zona nord

El Depar­ta­ment de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat i el Minis­teri de Foment sig­na­ran en les pròximes set­ma­nes un con­veni que per­metrà cons­truir el bai­xa­dor del tren d'alta velo­ci­tat (TAV) a l'aero­port de Girona. La intenció de la con­se­lle­ria de Santi Vila és enlles­tir aquest any el pro­jecte cons­truc­tiu d'aquesta estació amb la pre­visió de començar les obres el 2016. Les obres reque­ri­ran una inversió de 10 mili­ons d'euros, una par­tida que, segons fonts de Ter­ri­tori, dependrà de les dis­po­ni­bi­li­tats pres­su­postàries de l'any vinent. Aquesta estació se situarà a dos quilòmetres de l'aero­port i s'hi con­nec­tarà mit­jançant un ser­vei d'auto­bu­sos llançadora en cinc minuts. L'estació d'alta velo­ci­tat de l'aero­port de Girona millo­rarà con­si­de­ra­ble­ment el temps d'accés a l'aero­port. Així, des de Bar­ce­lona, per exem­ple, el temps del tra­jecte seria d'uns 30 minuts. D'altra banda, en les seves últi­mes con­ver­ses amb el minis­teri d'Anna Pas­tor, el con­se­ller Vila ha arren­cat el com­promís que, en el decurs d'aquest any, s'aca­ba­ran de redac­tar tots els pro­jec­tes de dupli­cació del sec­tor nord de l'N-II, els com­pre­sos entre Vila­de­muls i la Jon­quera, inclo­ent-hi els pro­jec­tes de les vari­ants de Bàscara i Pont de Molins.

En relació amb l'N-II, cal recor­dar, però, que el minis­teri de Pas­tor con­ti­nua incom­plint els seus com­pro­mi­sos. En con­cret, al gener s'havien de posar en marxa les obres de tres pro­jec­tes més del Plan N-II del minis­teri: el des­do­bla­ment del tram Orri­ols-Vila­de­muls –ano­me­nat ofi­ci­al­ment Orri­ols-Medinyà pel traçat ini­cial ara modi­fi­cat–; els nous enllaços de Pontós i Gar­rigàs, a l'Alt Empordà, i la remo­de­lació de dos enllaços a Tor­dera, al Maresme. Es tracta de tres pro­jec­tes que ante­ri­or­ment la minis­tra havia promès pel 2014 i que a hores d'ara con­ti­nuen pen­dents fins i tot d'adju­di­car.

El con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Santi Vila, va pre­sen­tar ahir els acords a què el seu Depar­ta­ment i el Minis­teri de Foment han arri­bat per impul­sar tot un con­junt d'infra­es­truc­tu­res estratègiques, fer­roviàries i viàries, algu­nes de les quals, a més, per­me­ten la con­nexió amb ins­tal·laci­ons portuàries i aero­portuàries.

A més, el con­se­ller Vila va anun­ciar la implan­tació, a par­tir del juny, dels abo­na­ments T-10/120 a les comar­ques giro­ni­nes. D'acord amb el calen­dari pre­vist, a par­tir del juny s'estendrà a la Gar­rotxa; a par­tir del juliol, a la Costa Brava cen­tre i nord, i a par­tir del setem­bre, a Figue­res i Girona.

LES XIFRES

2
quilòmetres
serà la distància que separarà el nou baixador del TAV de les instal·lacions aeroportuàries.
5
minuts
trigarà el servei d'autobusos llançadora que connectarà l'estació amb l'aeroport de Vilobí d'Onyar.

LA DATA

01.01.15
Moment
en què havien de començar les obres de tres projectes de l'N-II, segons les promeses fetes per Foment.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.