Serveis

Nous descomptes per incentivar l'ús de la C-16 entre Terrassa i Manresa

La mesura busca descongestionar la C-55, una de les carreteres amb més accidentalitat de Catalunya

El gros de les mesures entrarà en vigor el 2016

El govern va aprovar ahir per decret un nou paquet de bonificacions per incentivar la circulació per l'autopista C-16 entre Terrassa i Manresa i descongestionar de retruc les carreteres C-55 i C-58, dues de les vies amb més sinistralitat de Catalunya.

De manera immediata, abans que finalitzi aquesta setmana, es rebaixarà el preu del peatge de les Fonts en un 18,37% de dilluns a divendres (no festius). I a partir del setembre, els vehicles de transport regular de viatgers no pagaran cap peatge.

La resta de mesures entraran en vigor a partir de l'1 de gener del 2016 i seran complementàries als descomptes que ja s'apliquen en aquesta autopista. Entre les bonificacions més destacades hi ha un descompte del 50% en tarifa pels vehicles que accedeixin a la C-16 a través dels enllaços número 49 (Manresa sud) i 50 (Manresa centre) en tots dos sentits de la circulació.

També es bonificaran, en aquest cas amb el 100% del cost, els conductors que facin desplaçaments interns per l'autopista entre els accessos de Sant Vicenç de Castellet i Manresa –sud i centre– en els dos sentits de la marxa.

A la barrera de les Fonts, a més de la bonificació que s'aplicarà ja en els propers dies, està previst instal·lar a partir de l'any vinent un sistema de peatge tancat entre els accessos 13 i 21 –entre Sant Cugat i Terrassa– per tal que els conductors paguin el peatge en funció dels quilòmetres recorreguts.

En tots els casos, per poder aplicar-se els descomptes, els usuaris hauran d'estar en possessió del Via-T. Fins al 2018, la concessionària de la C-16 facilitarà aquests dispositius als conductors que no en tinguin sense cost d'adquisició.

40% menys de sinistres

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va remarcar ahir que el principal objectiu de les mesures aprovades pel govern és reduir la sinistralitat a la C-55, un “fita de legislatura” que “estem guanyant raonablement”. En aquesta mateixa línia, Vila va recordar que des que la Generalitat va començar a aplicar bonificacions a la C-16 s'ha reduït un 40% el nombre de sinistres greus a la carretera que uneix el Baix Llobregat amb el Bages.

LA FRASE

Busquem optimitzar l'ús de la C-16 i reduir al mínim la sinistralitat a la C-55, el nostre gran objectiu
Santi Vila
conseller de territori i sostenibilitat

Prudència davant les mesures

Carles Miras, portaveu de la plataforma No més Morts a la C-55, una de les entitats que més anys fa que reclama una solució a la sinistralitat en aquesta carretera, es va mostrar ahir molt prudent davant l'anunci del govern. “Qualsevol millora és benvinguda, però primer volem consultar el decret i veure quin cost té per als ciutadans i si hi ha hagut contrapartides amb la concessionària”, va assegurar. Tot i aquesta prudència, Miras sí que considera que els nous descomptes per atraure més vehicles de la C-55 cap a la C-16 són només un “pedaç” davant d'un problema que, al seu entendre, només té dues solucions: el desdoblament de la carretera que uneix el Baix Llobregat amb el Bages o “l'alliberament” de l'autopista.

A més, el portaveu de la plataforma també va “lamentar” que les bonificacions no entrin en vigor fins a l'1 de gener del 2016, quan s'actualitzen els preus de les tarifes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.