Mataró es compromet a mantenir i fer subterrània la línia de tren de la costa

El futur tren orbi­tal no farà des­a­parèixer a Mataró ni l'actual línia de la costa, ni l'estació i es tre­ba­llarà perquè es pugui fer sub­terrània. Així es va reco­llir en una pro­posta que tots els grups muni­ci­pals, excepte la CUP, van votar a favor en l'últim ple.

La ini­ci­a­tiva, però, va sor­tir del grup de CiU, a l'opo­sició, que havia denun­ciat que el govern muni­ci­pal, en una de les al·lega­ci­ons que havia pre­sen­tat a la Gene­ra­li­tat pel pla que deli­mita la reserva de sòl per a la futura línia orbi­tal, defi­nia com a «no impres­cin­di­ble» l'actual línia fer­roviària. Unes afir­ma­ci­ons que la pro­posta de reso­lució matisa ara. Segons l'escrit, l'únic que es va fer és ana­lit­zar dife­rents esce­na­ris i pos­si­bi­li­tats per no con­di­ci­o­nar el desen­vo­lu­pa­ment urbanístic de la zona. Un cop con­sen­su­ada la pro­posta i «fruit de la intensa par­ti­ci­pació ciu­ta­dana, ins­ti­tu­ci­o­nal i d'un con­ti­nuat procés de reflexió», l'Ajun­ta­ment con­si­dera que aques­tes infra­es­truc­tu­res «són impres­cin­di­bles per al desen­vo­lu­pa­ment econòmic i social de la ciu­tat». La decla­ració va una mica més enllà i asse­nyala que la línia hau­ria de fer-se sub­terrània entre les rie­res d'Argen­tona i de Sant Simó.

Tot i l'ampli con­sens, en l'únic aspecte que hi va haver diferències va ser en el tras­llat dels tallers fer­ro­vi­a­ris. Una zona que ara està situ­ada a pri­mera línia de mar i que, segu­ra­ment, s'haurà de can­viar d'ubi­cació en un futur. És per aquest aspecte que la CUP va pre­fe­rir votar en con­tra, ja que con­si­dera que no té sen­tit situar aquests tallers a les Cinc Sènies, com s'apunta que pas­sarà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.