Sense cremallera entre Ribes de Freser i Queralbs per la renovació de la via
Les obres duraran fins al 2 de novembre i el tram s'ha de recórrer amb autocar
L'accés a l'estació i al santuari és possible amb tren des de Queralbs
El tren cremallera de la vall de Núria està fora de servei al tram que uneix Queralbs i Ribes de Freser per les obres de renovació de la via iniciades dilluns, que duraran fins al 2 de novembre. Es tracta de la segona fase dels treballs i es duen a terme en el tram de via d'adherència. Tot i això, es pot accedir sense problemes a Vall de Núria, ja que hi ha un servei d'autocar alternatiu entre les estacions de Ribes enllaç, Ribes vila i Queralbs. Entre les estacions de Queralbs i Núria no hi ha, doncs, cap afectació ni modificació i es mantenen els horaris comercials des de totes les estacions.
Aquesta actuació comporta una inversió d'1,2 milions d'euros de Ferrocarrils de la Generalitat i inclou la substitució del carril, les travesses, el balast i la millora de desguassos i canalitzacions.
La primera fase de renovació va afectar el tram del viaducte de Toses.
El cremallera de Núria és el ferrocarril que circula a més altitud de tot el continent europeu. La línia connecta Ribes de Freser amb Queralbs i la vall de Núria, i és l'únic accés motoritzat a l'estació de muntanya. El trajecte té estacions a Ribes enllaç, Ribes vila, Queralbs i Núria, i també té dos baixadors. Es va construir l'any 1931 i té un recorregut de 12,5 quilòmetres. Els primers 5,5 funcionen mitjançant el sistema de rails tradicional i la resta, com un ferrocarril cremallera, amb una rampa màxima del 15%, i supera un desnivell de 1.059 metres. L'any 1984 la titularitat d'aquesta infraestructura va ser traspassada a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. L'any 1995 es va renovar parcialment el tram d'adherència i l'any 1999 es va restaurar el tram de cremallera.