Una nova línia aèria de baix cost, Jet2.com, s'implanta a Reus amb un vol a Manchester

La companyia anglesa farà el trajecte dos cops per setmana a partir del maig i no descarta altres destinacions

Els vols, de dues hores i mitja de durada, sor­ti­ran de Reus tots els dimarts i dis­sab­tes a les 10.55 h, i de Manc­hes­ter, a les 6.50 h. Els bit­llets ja estan dis­po­ni­bles des de dimarts pas­sat, a uns preus que oscil·laran «entre els 30 i els 69 euros per tra­jecte, taxes inclo­ses», explica Rebasti –tot i que la tor­nada pot tenir un altre preu–, que n'asse­gura la con­tinuïtat com a mínim durant l'estiu del 2010. «No se sap encara, però si tot va bé també el man­tindríem a l'hivern», con­fia.

I és que la com­pa­nyia, que ja vola actu­al­ment a aero­ports com ara els de Bar­ce­lona, Palma o Ala­cant, veu com una opció «molt interes­sant» ofe­rir tra­jec­tes «entre Angla­terra i la Costa Dau­rada»; una des­ti­nació a l'alça en aquell país. «Ara ens nodrim, sobre­tot, del trànsit d'angle­sos que vénen de vacan­ces, però també volem ofe­rir la pos­si­bi­li­tat que els cata­lans cone­guin Manc­hes­ter», explica la res­pon­sa­ble de Jet2.​com, que ja avança: «Si fun­ci­ona, ens plan­te­ja­rem en el futur altres rutes des de Reus, ja que ara no tenim gaire pres­su­post i volem anar amb molt de compte per la crisi.» De fet, des de l'empresa es creu que «les con­di­ci­ons comer­ci­als con­ti­nu­a­ran sent des­a­fi­a­do­res almenys durant els pro­pers 18 mesos», per la qual cosa es pre­veu un any de «crei­xe­ment molt limi­tat», en què hi haurà la intenció d'«estal­viar i asse­gu­rar» els resul­tats.

A mig camí del baix cost

Tot i que al web s'anun­cien com una aerolínia de preus bai­xos, Rebasti matisa que són «dife­rents» a Rya­nair: «Estem a mig camí del low cost, amb bones tari­fes però també alguns ser­veis de les aerolínies tra­di­ci­o­nals.» Jet2.​com, per exem­ple, assigna els seients en el moment de la fac­tu­ració –que, això sí, es fa per inter­net–, fa reser­ves per a grups –a par­tir de deu per­so­nes els preus es poden nego­ciar direc­ta­ment amb la com­pa­nyia– i tre­ba­lla amb el sis­tema Gali­leu de reser­ves, propi de les agències de viat­ges. A més, tre­ba­lla amb les ofi­ci­nes de turisme dels punts de des­ti­nació per pro­mo­ci­o­nar-se.

La com­pa­nyia cobra un extra per les male­tes: almenys 8 euros de si són d'entre 22 i 25 qui­los (si pesen menys depèn del destí, i les més gros­ses no es per­me­ten). Igual que Rya­nair, l'equi­patge de mà pot pesar com a màxim deu qui­los.

43 rutes amb l'Estat

La com­pa­nyia, nas­cuda a Leeds l'octu­bre del 2002, té un vol diari des d'aquesta ciu­tat fins al Prat des del 2003. En total ges­ti­ona dese­nes de rutes als més de 50 aero­ports on ja arriba d'Europa, 43 dels quals entre Gran Bre­ta­nya (el seu prin­ci­pal camp d'ope­ra­ci­ons, on té les seves 7 bases) i l'Estat, el seu segon prin­ci­pal mer­cat, on ja opera en 11 aero­ports. A més de la de Reus, el maig llençarà més rutes entre les Canàries i el cen­tre i nord d'Angla­terra. La com­pa­nyia és sub­sidiària del grup Dart PLC, amb més de 30 anys al món de l'avi­ació comer­cial, en què tre­ba­llen unes 2.200 per­so­nes, de les quals més de 1.300 a Jet2.​com. En l'últim any fis­cal, la com­pa­nyia ha obtin­gut un bene­fici de 31,7 mili­ons d'euros, que atri­bu­ei­xen a la reducció en la capa­ci­tat dels vols per satis­fer la demanda del mer­cat.

Es queden a Reus 2 de cada 3 viatgers

Un 63% dels viatgers que arriben a l'aeroport de Reus, gairebé dos de cada tres, s'allotgen després a la Costa Daurada. Un 17% se'n va cap a altres destinacions –sobretot a Barcelona–, mentre el 20% restant és gent del territori que torna de viatge. Si es té en compte que només Ryanair –la principal aerolínia– va transportar 841.835 persones entre el gener i l'agost, un 111% més que en el mateix període del 2008, això vol dir que més de mig milió de turistes que van arribar a l'aeroport reusenc han pernoctat durant aquest temps en hotels tarragonins. Les dades les ha fet públiques el Patronat de Turisme de la Diputació, després de participar, el 30 de setembre passat, en el III Congrés Internacional de Companyies de Baix Cost. Allà es va constatar la tendència creixent que viu el sector, pel qual l'ens continuarà apostant, en equilibri amb els vols xàrter. Els fabricants d'aeronaus, de fet, calculen que fins al 2028 hauran de construir uns 29.000 aparells nous, la majoria a demanda de les aerolínies de baix cost, que previsiblement entraran en processos de fusió a partir d'ara.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.