Vilassar de Mar té un 36% de les voreres inaccessibles
És una de les dades de la diagnosi que servirà per redactar el pla de mobilitat
En l'estudi s'assenyalen el camí del Mig i el del Sant Crist com a “punts negres” pel que fa a la circulació
Un 36 per cent de les voreres de Vilassar de Mar encara no compleixen els requisits per ser accessibles. Això vol dir que les voreres que formen part d'aquest tan per cent no arriben als 180 centímetres d'amplada i, per tant, no compleixen l'ordre del 2010 de condicions d'accessibilitat. Aquesta és una de les dades que ha reflectit la diagnosi sobre la mobilitat al municipi. El document, a càrrec de l'empresa EiPO, vol fer-lo servir l'Ajuntament com a eina concreta per començar a treballar en l'elaboració del nou pla de mobilitat urbana i sostenible (PMUS) amb què es vol dotar el municipi. En l'àmbit per a vianants, l'estudi, a més, posa de manifest “la manca d'un recorregut per a vianants mar-muntanya” a la part est del municipi.
D'altra banda, la diagnosi també considera que “la xarxa de vies per a bicicletes és escassa i discontínua” i que aquesta “no està connectada a nivell supramunicipal”. Dins de l'àmbit del vehicle privat motoritzat, en el document s'assenyalen les zones del camí del Mig i el camí del Sant Crist com a “punts negres”, mentre que en la cruïlla regulada per semàfors entre l'avinguda Carles III i la carretera de Cabrils s'hi detecten “en hores punta cues d'espera per als vehicles procedents de Cabrils”. Finalment, en el text també s'esmenta que la desviació de trànsit dels vehicles que baixen de la carretera de Cabrils no ha causat l'efecte desitjat, ja que molts conductors segueixen pel centre del municipi fins a arribar a l'N-II. Amb tot, aquest estudi posa de manifest aspectes com ara “la bona comunicació en la xarxa d'autobús interurbà” o “la bona freqüència de pas” del bus urbà. A més, destaca que el 95% dels passos de vianants estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda o el fet que, en general, “Vilassar de Mar té un excedent de places d'aparcament per a residents, amb una oferta d'11.028 places i una demanda de 8.479, amb un superàvit de 2.549 places, i un grau d'ocupació molt dispar segons la zona”.
“És un estudi realista que s'adequa bastant a la situació del municipi”, comentava el regidor de Mobilitat de Vilassar de Mar, Àngel Font (ERC), que va manifestar que aquesta diagnosi “és un punt de partida important per engegar les propostes del pla de mobilitat”. En aquest sentit, el regidor va avançar que ara s'obrirà un procés participatiu per rebre els suggeriments de la ciutadania i que la intenció és “consensuar el futur pla amb la ciutadania, els agents socials i les formacions polítiques de l'Ajuntament”. Segons Font, lluitar contra els accidents a la carretera de Cabrils o solucionar els problemes de circulació del polígon industrial, entre d'altres, seran també dos dels aspectes que haurà d'incloure el pla de mobilitat.