Noves fórmules per a la terminal del Far-Vilamalla
El director general de Cimalsa diu que busquen alternatives per evitar que “la falta de decisió” de l'Estat “paralitzi” l'estació intermodal
El projecte ha d'impulsar el polígon Logis Empordà
La Generalitat busca fórmules per desencallar la terminal intermodal del Far-Vilamalla, al marge de l'Estat. Isidre Gavín, director general de l'empresa pública Cimalsa, que promou aquest centre, ha explicat a aquest diari que “s'estan buscant alternatives per evitar que la falta de decisió de l'Estat paralitzi el projecte”. Gavín diu que encara no pot avançar quina seria aquesta fórmula i admet que la decisió definitiva depèn també de si hi ha govern de la Generalitat en les pròximes setmanes. Però deixa molt clar: “Hem de buscar solucions per no estar pendents de si Adif i l'Estat paralitzen el projecte.”
Gavín fa referència a la part que el govern espanyol havia d'aportar per tirar endavant el centre intermodal del Far d'Empordà-Vilamalla. El Ministeri de Foment havia de fer arribar l'ample europeu fins a la futura estació intermodal i la Generalitat s'encarregava de la terminal. Aquesta és una inversió molt reclamada. L'últim anunci que va fer l'Estat va ser que es tiraria endavant l'any que ve. Però no s'ha pressupostat i això ha aixecat veus crítiques al territori i també en el món empresarial.
Ara la Generalitat parla d'alternatives i assegura que “aviat passaran coses” en aquest sentit. Pel director general de Cimalsa –empresa pública de la Generalitat que promociona, gestiona i administra centrals integrades de mercaderies–, quan es desencalli el Far-Vilamalla, això també tindrà un efecte positiu en el centre logístic Logis Empordà, adjacent al futur centre intermodal, ja que aquest espai permetrà gestionar les mercaderies del tren al camió i a la inversa. Per la Generalitat, és indispensable que hi hagi l'ample europeu que havia promès l'Estat.
Precisament, a Logis Empordà, l'empresa MT Trucks ha adquirit una parcel·la de 8.000 m² amb la intenció d'instal·lar-hi un concessionari oficial de Renault Trucks a la demarcació de Girona. Ja ha començat les obres i té previst inaugurar-lo en el segon trimestre del 2016. Actualment a Logis Empordà hi ha cinc empreses, dues de les quals s'hi han incorporat els últims dos anys. Cimalsa admet que avança a un “ritme lent”, però destaca que és una “inversió important” i que hi ha converses amb altres empreses interessades. El director general de l'empresa pública destaca la importància de la posada en marxa de l'estació intermodal per impulsar Logis Empordà.
El centre de logística té una superfície de 73 hectàrees, de les quals n'hi ha 22 d'urbanitzades, la primera fase. És a tocar de la intermodal del Far-Vilamalla.