Veïns de Blanes defensen que es mantingui el “pont verd” per seguretat
Lupiáñez i representants dels barris de Valldolig i Mas Borinot coincideixen que la infraestructura convé
La Generalitat paralitza el pla per desmuntar-lo
Veïns de Blanes són partidaris que es mantingui el “pont verd” (o pont de ferro), ja que consideren que és un element clau per a la seguretat. Així ho van exposar ahir tres representants de les associacions de veïns de Valldolig i Mas Borinot en una reunió amb l'alcalde, Miquel Lupiáñez (PSC). “No volem que el pont s'enderroqui. És necessari per travessar amb seguretat la carretera, ja sigui per als alumnes que van al col·legi o l'institut, o per a la gent gran”, afirma Rafa Guzmán, vicepresident de la Federació d'Associació de Veïns de Blanes i vocal de l'associació de Valldolig.
Lupiáñez coincideix amb els veïns que és bo mantenir el pont, segons Guzmán, a qui van acompanyar Remigio Toribio (AV de Mas Borinot) i Asunción Peña (AV de Valldolig). Fa dues setmanes la Generalitat tenia la intenció de desmuntar el pont i substituir-lo per un pas amb semàfors. Ara ha paralitzat aquell pla i podria gastar diners a millorar la infraestructura.
Només per les rampes
Per la GI-682 hi passen uns 32.000 vehicles diaris. Guzmán recorda que a prop del pont hi ha l'hospital, cosa que fa que de vegades hi passin vehicles a gran velocitat. Des de fa quinze dies, només es pot travessar pel pont per les rampes. L'accés a les escales de ferro, que es troben en mal estat, s'ha tancat.
El 25 de gener integrants de la coalició d'ICV-EUiA-Pirates ja es van reunir amb representants de les associacions de veïns i de les associacions de pares de l'escola Carles Faust i de l'institut Serrallarga per parlar sobre el “pont verd”.
LA FRASE
LA XIFRA
“Si es fa la C-32, ja veurem si cal treure'l o no”
La Generalitat preveu començar les obres de l'allargament de la C-32 entre Tordera i Lloret al maig. Segons els promotors, el trànsit de vehicles a la GI-682 es reduirà a la meitat quan s'hagi fet la carretera. Guzmán prefereix no fer càlculs sobre la conveniència d'enderrocar el pont en el futur quan l'ampliació de la C-32 sigui un fet. “Si es fa, ja veurem el volum de cotxes i si s'ha de treure [el pont] o no. Ja es veurà”, afirma.