Infraestructures

Més diversitat aquest estiu a l'aeroport de Girona

La temporada arrenca demà amb més companyies i destinacions que l'any passat, però amb menys vols per la retallada de Ryanair

Hi haurà 21 aerolínies, entre rutes regulars i xàrters, i 55 destins

L'aero­port Girona-Costa Brava inau­gura demà ofi­ci­al­ment la tem­po­rada d'estiu 2016, en què hi haurà un aug­ment sig­ni­fi­ca­tiu del nom­bre de com­pa­nyies i des­ti­na­ci­ons res­pecte a l'any pas­sat, però no del volum glo­bal de vols comer­ci­als, a causa de la reta­llada de Rya­nair. Con­cre­ta­ment, segons dades d'Aena, aquest estiu ope­ra­ran a Vilobí 20 com­pa­nyies, que ofe­ri­ran 48 des­ti­na­ci­ons dife­rents –algu­nes seran ope­ra­des per diver­ses aerolínies alhora–. Aena no compta –perquè diu que no la té con­fir­mada– la com­pa­nyia sueca Scand­jet, que ater­rarà a Girona mit­jançant un acord amb les ins­ti­tu­ci­ons giro­ni­nes i cata­la­nes, segons es va anun­ciar en una pre­sen­tació al gener. Si la incloem en el còmput, hi haurà en total 21 com­pa­nyies i 55 des­ti­na­ci­ons.

Això suposa un impor­tant aug­ment res­pecte a l'any pas­sat, quan van haver-hi 16 com­pa­nyies i 49 des­ti­na­ci­ons. Entre les noves línies que vola­ran des de Girona, des­taca –a banda de Scand­jet– la britànica Jet 2, que ja va anun­ciar fa nou mesos que ofe­rirà enllaços amb Girona des de New­castle, Glas­gow i Manc­hes­ter entre maig i setem­bre. Ofe­rirà 37.000 seients i la majo­ria els ven en packs amb esta­des a la Costa Brava. També tor­nen els vols regu­lars a Brus­sel·les de la belga Tho­mas Cook, després del parèntesi de l'any pas­sat.

Pel que fa als vols xàrter, repe­tei­xen totes les com­pa­nyies de l'any pas­sat, amb l'excepció de Danish Air i Fly Egypt, que Aena encara no té con­fir­ma­des, i se n'incor­po­ren qua­tre de noves: Enter Air, Tui Neder­land –que ja havia ope­rat a Vilobí del 2011 al 2014–, Coren­don i Aegean Air­li­nes. Aques­tes últi­mes ofe­ri­ran només vols pun­tu­als. La prin­ci­pal com­pa­nyia de xàrter con­ti­nuarà sent Thom­son Airways, que incor­pora una nova ruta: Glas­gow.

Tot i l'aug­ment de com­pa­nyies i des­tins, el volum de vols comer­ci­als serà més baix que el 2015. El motiu és que les nove­tats són més modes­tes i tenen menys freqüències –vols set­ma­nals– que les rutes supri­mi­des per Rya­nair. La com­pa­nyia irlan­desa passa de 36 rutes a 29. En aques­tes set rutes que es per­den, n'hi ha qua­tre que tenien un alt volum de vols –l'Alguer, Càller, Marràqueix i Palma–, dues amb un volum con­si­de­ra­ble –Dort­mund i Brin­disi– i una era de les que només opera dos o tres mesos –Perusa–. Aquest any també hi haurà dues rutes que es faran només de juny a agost: Cork i Knock.10.

Scand­jet, amb qui l'AGi –for­mat per la Gene­ra­li­tat, la Dipu­tació i la Cam­bra de Comerç– va pre­sen­tar al gener un acord perquè volés aquest estiu des de set ciu­tats sue­ques a Girona, no figura entre les aerolínies que Aena té con­fir­ma­des a hores d'ara. La Gene­ra­li­tat va reme­tre dijous qual­se­vol con­fir­mació a la com­pa­nyia, amb la qual aquest diari no va poder con­tac­tar. Quant a Scand­jet, al seu web–on fins i tot hi ha un apar­tat en català per als cata­lans que vul­guin anar a Suècia– con­ti­nuen apa­rei­xent els vols a Girona, però la majo­ria cons­ten com a plens a l'hora de com­prar-los. El més pro­ba­ble és que operi com va pas­sar l'any pas­sat, amb una desena de com­pa­nyies de xàrters que a ini­cis de tem­po­rada no esta­ven con­fir­ma­des. Els vols han de començar al maig i allar­gar-se fins al novem­bre –amb el parèntesi de l'agost– ofe­rint gai­rebé 18.000 seients en total.

LA XIFRA

41
destinacions
ofereixen les 6 companyies que fan rutes regulars. Les 15 de vols xàrter en fan 20 (algunes són iguals).

Un ERO que afecta els 25 treballadors que Ryanair té a Girona

Ryanair va presentar ahir un ERO de reducció d'entre el 33% i el 22% de la jornada per a la totalitat de la seva plantilla a Girona, formada per 25 treballadors, per la davallada de feina d'aquesta temporada, en què la companyia ha reduït un 20% el nombre de vols. En només 5 anys, ha passat de 150 treballadors als 25 actuals. És la resposta al pla de distribució de la jornada proposat pel comitè d'empresa, que preveu l'acumulació d'hores en els 7 mesos de temporada alta per compensar les que es fan en temporada baixa i evitar així la pèrdua de llocs de treball. El vicesecretari general d'SMC-UGT de Catalunya a Girona, Joan Muntada, va avançar que ara contrastaran les dades de Ryanair i que, si cal, demanaran la mediació de Treball, duran el tema als tribunals i es mobilitzaran.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia