Infraestructures

Infraestructures

Aeroport de Girona a mig gas

Fins i tot per Setmana Santa, època àlgida, les instal·lacions de Vilobí estan semidesertes, amb una ínfima part dels pàrquings oberts

Només s'hi operen una vintena de vols diaris, una cinquena part que fa uns anys

Qui no recorda aquelles llargues fileres de cotxes aparcats durant les vacances (Setmana Santa, ponts, etc.) als vorals de la carretera cap a l'aeroport? L'aterratge de Ryanair a l'aeroport Girona-Costa Brava va col·lapsar la infraestructura de Vilobí i va motivar que AENA fes una important inversió en nous pàrquings. La paradoxa és que, un cop construïts, Ryanair va emprendre una lenta però contínua retirada i ara la gran majoria ja estan acumulant una visible capa de pols, del temps que fa que estan tancats. Fins i tot enmig d'una de les èpoques més àlgides de l'any, com és Setmana Santa, ahir només hi havia oberta la planta de baix dels tres blocs de pàrquing de davant de la terminal, que tenen sis plantes. La zona oberta estava plena a vessar de cotxes, certament, però era només una planta de sis. Els dos blocs de pàrquing que queden a la dreta en arribar, abans de la terminal, fa anys que estan tancats i l'aparcament exterior era gairebé buit.

A dins la terminal hi havia més activitat del que és habitual últimament, però a anys llum d'anys enrere. Just a migdia una trentena de persones seien a les cadires de la zona de sortides, on només hi havia un mostrador de facturació obert, al fons de tot, amb una parella facturant i tres empleats de Ryanair atenent-los. A la zona d'arribades, una trentena de persones més, entre els que hi havia al bar i els que eren a davant de la porta esperant l'arribada d'amics o familiars. I és que ahir a l'aeroport gironí s'operaven en tot el dia només 18 vols –tots de Ryanair–, entre aterratges i enlairaments, com la majoria de dies d'aquesta Setmana Santa. En total, des de divendres de la setmana passada i fins demà s'hauran fet 226 vols i ofert gairebé 42.000 seients. Xifres molt minses comparades amb fa uns anys: són, per exemple, una cinquena part que les del 2010, quan per Setmana Santa es van operar 1.130 vols amb més de 211.000 seients.

“La diferència és abismal”, assenyalava ahir un treballador d'una empresa de lloguer de cotxes. “Fa uns anys per Setmana Santa recordo cues davant el mostrador durant tot el dia i de fins a dues hores, ara només hi ha petites cues quan arriba algun vol”, explicava. Deixava clar però, que han notat un gran canvi els últims dies respecte als últims mesos, en què l'activitat havia estat molt i molt baixa.

També ho ha viscut així una de les noies del mostrador d'informació turística. “Depèn de com t'ho miris. Respecte al 1999, estem molt per sobre, respecte al 2009, molt per sota”, deia. També subratllava que des de fa uns dies hi ha més moviment, perquè, tot i que la temporada d'estiu no comença oficialment fins avui, a partir del dia 17 Ryanair ja va avançar algunes rutes per aprofitar la Setmana Santa. L'aerolínia irlandesa va tancar ahir, doncs, el seu hivern més pobre (almenys fins ara) a Girona, i això va suposar l'adéu a dues de les rutes més importants fins ara: un gran clàssic com l'Alguer, i una de les més rendibles, Marràqueix, que s'ha traslladat al Prat.

18
vols
només es van operar ahir a l'aeroport Girona-Costa Brava. De fet, la majoria de dies d'aquesta Setmana Santa el nombre s'ha mogut entre els 18 i els 20 vols diaris. El mínim va ser dijous, amb 16 vol,s i els dies de més trànsit són avui, amb 24 vols, i demà i diumenge passat, amb 28. Fa uns anys, en els dies de més trànsit de Setmana Santa, s'havien superat els cent vols.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia