Infraestructures i serveis

municipal

transports

Salou pressiona l'Estat i la Generalitat per no perdre connexions ferroviàries

L'Ajuntament demana al secretari d'Infraestructures que s'avanci la nova estació

Tem perdre serveis amb el nou corredor del Mediterrani

La posada en marxa del nou corredor ferroviari del Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona, prevista segons els càlculs de Foment per al primer trimestre de l'any vinent, genera una sèrie de dubtes a l'Ajuntament de Salou, que tem que la teòrica millora en les infraestructures suposi per a la població una pèrdua de servei.

Una delegació del consistori encapçalada per l'alcalde, Pere Granados, i el regidor de Territori, Marc Montagut, es va reunir la setmana passada amb el secretari d'estat d'Infraestructures i Transport del govern espanyol per plantejar-li les seves inquietuds: la necessitat de construir una nova estació a l'actual abaixador de Port Aventura, i la de recuperar el projecte del 2003 en què es preveia connectar Salou amb el nou corredor tant en sentit nord com en sentit sud. De moment, però, el govern estatal tan sols s'ha compromès a estudiar les propostes.

Les vies, per fora

L'entrada en funcionament del nou corredor suposarà que quedin sense servei tant les vies que ara travessen el centre de la població com l'estació actual de Salou. A partir de llavors, l'estació de Salou passarà a ser l'abaixador de Port Aventura, que estarà connectat amb un ramal al corredor del Mediterrani, però tan sols en sentit nord, ja que segons Foment el tram Salou-Barcelona és el que recorren el 90% dels usuaris a la població.

En la darrera reunió, l'Ajuntament va plantejar la necessitat que s'iniciïn de manera immediata les obres d'ampliació de l'abaixador o la seva substitució per una estació de nova construcció, ja que haurà d'absorbir tant els usuaris actuals de l'estació del parc temàtic (uns 300.000 l'any) com els de l'estació de Salou, que és la quarta amb més passatgers de la demarcació. El conveni amb Adif preveia que aquesta estació es financés amb els beneficis de la venda dels terrenys ara ocupats per les vies al centre de Salou, però des del consistori no volen esperar.

La resposta del govern estatal va ser que s'analitzarà la proposta, però el calendari ja és massa ajustat perquè la nova estació estigui feta un cop entri en funcionament el nou corredor. “No veiem que des del govern de l'Estat hi hagi hagut voluntat de prioritzar una bona connexió de la capital de la Costa Daurada amb la xarxa de transport ferroviari com seria d'esperar amb una planificació estratègica”, es va lamentar l'alcalde, Pere Granados. El govern local reivindica la importància de la nova estació per la seva proximitat a projectes com ara Ferrari Land i BCN World.

LA FRASE

Les administracions han de planificar una connectivitat i una estació com la ciutat mereix
Pere Granados
Alcalde de Salou

LA DATA

2017
Entre els mesos de febrer i març
està prevista la posada en marxa del nou corredor entre Tarragona i Vandellòs.

El tren tramvia, la clau per al centre

Mentre per una banda l'Ajuntament de Salou pressiona l'Estat per aspectes relatius al nou corredor del Mediterrani, el govern local manté, per l'altra, contactes amb la Generalitat de Catalunya per tal de poder resoldre la connexió ferroviària del centre de Salou i amb la resta de poblacions de la costa i de l'interior del Camp de Tarragona. En aquest sentit, des del consistori veuen amb bons ulls el projecte de tren tramvia que està estudiant el govern català i que permetria reutilizar les vies de l'antic corredor un cop quedin alliberades. L'alcalde va destacar que seria un servei “ben integrat a la trama urbana” i compatible, per tant, amb el projecte d'eix cívic previst a Salou, que inclou la transformació del traçat actual de les vies en una gran avinguda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.