Infraestructures i serveis

mobilitat

les inversions de l'estat

Foment només vol pagar la meitat del cobriment de la línia R-2 a Montcada

Proposa que l'aprofitament de l'espai alliberat a la superfície serveixi per finançar el 50% del que inverteixi Adif i que la resta ho pagui la Generalitat

El Ministeri de Foment ja ha fet arribar la seva contraproposta de conveni per fer efectiu el reivindicat cobriment de la línia R-2 de Montcada. Però el seu contingut, sobretot en la part econòmica, no convenç l'Ajuntament de Montcada. El document traspassa la responsabilitat econòmica de la meitat de l'execució del projecte, valorat en 350 milions, al govern de la Generalitat, exigint-li que hi destini una partida pressupostària. Però no només això, sinó que també proposa que les plusvàlues de l'alliberament del sòl en superfície al final del tram subterrani es dediquin a finançar el 50% dels diners que Adif destinarà al projecte, segons fa constar en un comunicat l'Ajuntament de Montcada.

Aquests són els aspectes que s'han valorat més negativament de la proposta de Foment, enviada dimecres al vespre, quan des de Montcada s'anunciaven noves mobilitzacions perquè no s'han complert els terminis de resposta que havia donat Foment dues vegades. I és que el consistori considera que el govern estatal és el que ha de pagar tota l'obra, com es recull en l'acord del 2007 que va incomplir i que havia de permetre fer les obres en paral·lel amb les del tren d'alta velocitat. També recorda que la proposta de conveni que la delegació catalana va presentar-los el 18 de maig incloïa que si Foment o Adif no podien assumir el cost de l'obra directament ho fes el govern català basant-se en el que estableix la disposició addicional tercera de l'Estatut per a infraestructures, o el que és el mateix, a compte del deute de l'Estat amb la Generalitat. Per buscar una estratègia conjunta, Montcada ja ha demanat una trobada amb l'Ajuntament de Barcelona i el govern de la Generalitat per preparar esmenes i negociar-ho en una altra reunió, encara sense data, que també han demanat amb Foment i Adif. I reiteren que la voluntat és poder firmar un conveni abans de formar-se un nou govern després de les eleccions del 26 de juny.

Tampoc no estan d'acord que Foment vinculi només el cobriment a una qüestió de seguretat i ho justifiqui per l'ús indegut de les vies per part de la ciutadania, i volen que s'incorpori que l'obra es fa també per a la cohesió territorial del municipi. En positiu es valora que inclogui el tram des de Vallbona fins a l'escola Font Freda i que també incorpori una proposta de calendari de finançament del 2012 al 2017 amb el compromís de revisar i actualitzar els projectes executius durant aquest 2016.

LA XIFRA

50
per cent
del cost de l'obra, de 350 milions, vol assumir Foment, que traspassa la resta a la Generalitat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.