Ningú no vol les rotondes de la travessera de les Preses
L'Ajuntament recupera la proposta que ja havia fet a Carreteres de millorar la senyalització semafòrica
Els veïns s'han manifestat amb pancartes contra la solució provisional a la variant
L'Ajuntament de les Preses s'ha alineat amb les
reivindicacions dels veïns contraris a la construcció de dues rotondes provisionals, a l'espera de la variant, i ha recuperat l'opció que ja havia proposat als tècnics de la Generalitat de millorar la regulació semafòrica i de construir un tercer carril en un tram de la travessera de la carretera C-63. En concret, ha demanat a aquests tècnics que estudiïn la viabilitat de complementar l'actual regulació dels semàfors perquè siguin sensibles a la velocitat i a la presència dels vehicles, és a dir, a més velocitat, semàfor en vermell, i si no hi ha vehicles a les cruïlles amb la C-63, que es mantinguin en verd, especialment a la nit. Aquesta proposta és tant per als semàfors de la part central del poble com per als de Bosc de Tosca. Cal recordar que els grups de veïns contraris a les rotondes als dos extrems de la travessera remarquen que aquestes estructures farien incrementar el trànsit cap a l'interior del poble i de les zones residencials.
L'Ajuntament, a més, aposta per la construcció d'un tercer carril a la zona d'accés i sortida propera a l'escola de la Bòbila i per buscar altres solucions als accessos al polígon industrial del municipi. “El que sí que vol deixar clar l'Ajuntament és que en cap moment es va definir ni a favor ni en contra de les rotondes en un acte públic informatiu amb els veïns, sinó que va fer una exposició del bon treball que va elaborar la conselleria de Territori”, ha indicat l'alcalde, Pere Vila. A més, hi ha afegit: “En aquests moments, i tal com s'ha demanat, s'estudien alternatives, ja que el problema és existent i cal una solució que naturalment serà consensuada i escoltada amb els veïns.”
La variant
Els tècnics de Carreteres de la Generalitat estudiaran, a petició dels alcaldes dels municipis afectats, que la futura variant de les Preses connecti amb l'actual rotonda del polígon de la Serra. També que la carretera, que no serà desdoblada tal com van acordar conjuntament amb la Generalitat, discorri paral·lela al riu Fluvià i que tingui cura de les zones inundables. I, finalment, que s'estudiï una bona connexió amb la futura variant nord d'Olot, tan poc agressiva com sigui possible per al sector de Codella.
Pere Vila, l'alcalde de la Vall d'en Bas, Lluís Amat, i el d'Olot, Josep Maria Corominas, han fet front comú per intentar accelerar la definició del traçat de la variant i tant com es pugui l'inici de les obres.