Menut però molt capaç

Net, silenciós, àgil, molt barat de mantenir i concebut per realitzar múltiples feines dins la ciutat. Així és l'Urban+, la conjunció entre una minúscula tractora elèctrica i una gran varietat de semiremolcs

És allò de veure per creure. I és que expres­sat en parau­les resulta difícil assi­mi­lar tot el que pot arri­bar a fer l'Urban+, un vehi­cle de cor­rent altern paten­tat per la marca cata­lana Grau Maquinària i con­ce­but per inter­ve­nir en una gran diver­si­tat de fei­nes en nuclis urbans. La trac­tora és un qua­dri­ci­cle elèctric de dues pla­ces, amb xassís prou robust per adme­tre un motor tèrmic i dimen­si­ons minúscu­les –3 metres de llar­gada per 1,10 d'amplada i 2 d'altura– fabri­cat per la firma fran­cesa Gou­pil. I a par­tir d'aquí, una tren­tena de semi­re­molcs arti­cu­lats ide­ats per Joan Grau, de tota mena, dife­rents dimen­si­ons i fabri­cats en exclu­siva per Remolcs Sañé. Són inter­can­vi­a­bles, si convé ajus­ta­bles en altura i s'aco­blen a la trac­tora en menys de dos minuts i sense cap esforç físic mit­jançant el sis­tema cin­quena roda, com en les trac­to­res de gran tonatge.

Per una inversió d'entre 20.000 i 30.000 euros que costa la trac­tora i d'entre 4.000 i 15.000 euros segons el tipus de semi­re­molc, es dis­posa d'un vehi­cle abso­lu­ta­ment silenciós, no con­ta­mi­nant i molt barat de man­te­nir. Al cost de la recàrrega de bate­ria –es pot quan­ti­fi­car en 1 euro–, només s'hi ha d'afe­gir el de repo­sició de pneumàtics, pas­ti­lles de fre i aigua des­til·lada per a les bate­ries. L'Urban+ és capaç de rea­lit­zar múlti­ples tas­ques, com ara de trans­port –pot car­re­gar 600 qui­los i alhora remol­car-ne 1.400–, neteja o man­te­ni­ment dins la ciu­tat.

Agi­li­tat inver­sem­blant.

Amb l'avan­tatge, tant per les seves peti­tes dimen­si­ons com per la sor­pre­nent mani­o­bra­bi­li­tat –amb semi­re­molc incor­po­rat gira en només cinc metres–, que entor­peix mínima­ment la fluïdesa del trànsit i es pot moure com si res pels car­rers més estrets, sovint inac­ces­si­bles pels cami­ons. L'Urban+ és pràctic i molt ren­di­ble, perquè se'n pot treure un gran pro­fit. I, a més, es pot con­duir amb el permís B i per a la majo­ria d'uti­lit­za­ci­ons al xòfer no li cal­dran aju­dants.

El sis­tema d'ober­tura de por­tes faci­lita al màxim l'accés i la sor­tida de la cabina, que des­taca per l'àmplia superfície dels vidres. La velo­ci­tat del Urban+ està limi­tada a 40 km/hora. I les bate­ries pro­por­ci­o­nen una auto­no­mia d'uns 100 quilòmetres i es recar­re­guen total­ment en unes 10 hores.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.