El color verd s'expandeix

A la passarel·la de novetats del Saló de Ginebra s'ha vist de tot i en bona quantitat. El color que ha dominat més, però, ha estat el verd

Veure tot el que les mar­ques d'automòbils han exhi­bit des de prin­ci­pis d'aquest mes al Saló de Gine­bra ha com­por­tat una clara invi­tació a l'opti­misme. La situ­ació econòmica és la que és, no podem negar-ho, però el gran assor­ti­ment de nove­tats de tota mena –models espor­tius, com­pac­tes, fami­li­ars, etcètera– és un ferm indi­ca­tiu que no és, ni molt menys, el moment de pen­sar a clau­di­car. Ja se sap que després de l'hivern sem­pre tor­nen la pri­ma­vera i el bon temps. I què hi ha millor per evo­car la pri­ma­vera que con­tem­plar com es va expan­dint el color verd?

Doncs és pre­ci­sa­ment això el que es va poder veure al Saló de Gine­bra: la rea­li­tat d'uns automòbils cada vegada més res­pec­tu­o­sos amb el medi ambi­ent, tant a par­tir dels motors tèrmics tra­di­ci­o­nals –cada dia més efi­ci­ents– com mit­jançant les tec­no­lo­gies híbrida o elèctrica, el futur que cada vegada se'ns fa més pre­sent.

Que dues ico­nes per excel·lència de l'espor­ti­vi­tat com són Porsche i Fer­rari s'ins­cri­guin també en aquesta tendència, és ben sig­ni­fi­ca­tiu. D'acord que de la marca ale­ma­nya ja n'hi havia ante­ce­dents, però no per això deixa d'impres­si­o­nar el pro­to­tip 918 Spy­der, amb més de 500 CV i només 70 g/km d'emis­si­ons de CO2. En el cas de Fer­rari, la versió HY-KERS del 599 GTB Fio­rano, pin­tada de color verd, es podria con­si­de­rar una pro­vo­cació –per no dir una heret­gia– per als puris­tes. Ara bé, aquest «cotxe labo­ra­tori» –així el qua­li­fica la marca ita­li­ana– afe­geix al seu motor V12 de 620 CV el sis­tema de recu­pe­ració d'ener­gia cinètica desen­vo­lu­pat l'any pas­sat en l'F60 de fórmula 1, que ali­menta un motor elèctric de 100 CV i rebaixa un 35% les emis­si­ons con­ta­mi­nants.

Molt més a prop nos­tre, Seat ha pre­sen­tat el pro­to­tip IBE, de mides com­pac­tes, línies espor­ti­ves i total­ment elèctric, amb potència limi­tada a 68 CV i capaç d'arri­bar als 160 km/h. Sens dubte, una idea més per anar mos­trant el que d'aquí a un temps ens resul­tarà d'allò més fami­liar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.