«Supermotard» sedant

Husqvarna plasma a la perfecció en aquesta moto els seus èxits al mundial de «supermotard». La SMS 630 és una declaració d'intencions davant les pròximes creacions de la marca italiana

La Husq­varna SMS 630 té com a base la SM 610, res­pecte de la qual exhi­beix una car­ros­se­ria més ela­bo­rada, refi­nada i pre­ci­o­sista. I també ha pas­sat pel fil­tre de la ver­sa­ti­li­tat. Amb aquesta nova filo­so­fia i l'aug­ment de potència i pres­ta­ci­ons del motor, el con­junt acon­se­gueix ser un xic més aven­tu­rer, urbà i còmode, fins i tot si es cir­cula amb pas­sat­ger. En defi­ni­tiva, una super­mo­tard per al dia a dia. Sem­pre en com­pa­ració amb la seva ante­ces­sora, la car­ros­se­ria té els late­rals més per­fi­lats, el dipòsit més ergonòmic, la posició de con­ducció ha estat sua­vit­zada i els com­po­nents han gua­nyat qua­li­tat.

També dis­posa d'un dis­cret suport lum­bar i sub­jec­ci­ons molt ben inte­gra­des perquè el pas­sat­ger vagi còmode i segur. Aquesta nova Husky incor­pora un llum potent i esti­lit­zat, i un qua­dre d'ins­tru­ments com­plet i de bona lec­tura. Com­ple­ments per poten­ciar el seu atrac­tiu són l'exu­be­rant esca­pa­ment, les impo­nents llan­des de raigs, el mini­ma­lista para­fang davan­ter i, detall impor­tant, els estreps engo­mats per a una millor como­di­tat quan es fa vol­tar el poderós motor a règims alts.

Bonica i esportiva, efectiva i sòbria

A banda de tot el que es veu a primer cop d'ull, aquesta innovadora Husqvarna disposa d'un equipament excepcional per oferir unes prestacions del cicle d'allò més impressionants. I és que, a banda del seu xassís de tub d'acer, incorpora una forquilla davantera invertida molt resolutiva de 45 mm, firmada per Marzocchi, la qual, igual com l'amortidor posterior Sachs amb sistema de bieletes, possibilita ajustaments en múltiples variables. Aquesta bonica i precisa part cicle pesa només 151 quilos i això reverteix a fer que els moviments decidits i ràpids en carreteres sinuoses siguin realment senzills d'efectuar.

Ara bé, el punt àlgid de la Husqvarna SMS 630 és el motor de 600 cc, dotat d'un sistema d'injecció electrònica –desenvolupat conjuntament amb Mikuni– amb injector de gasolina tipus Mitsubishi i regulador de pressió, que controla el retorn de l'excés de combustible. També disposa de sensor de quantitat d'aire, un embragatge hidràulic molt suau i eficient i un canvi de marxes molt ben esglaonat, que aporta força i empenta entre la primera i la quarta relacions i s'allarga progressivament en les dues últimes marxes per entregar una bona velocitat punta sense haver de recórrer a règims elevats.

Les sensacions viscudes durant la presa de contacte de la SMS 630 van ser d'allò més bones, començant per una posició de conducció afable i dominant, que permet virar amb una efectivitat impressionant. La maniobrabilitat és manifesta, en igual mesura que l'estabilitat, de la qual emana una òptima sensació de seguretat. Amb el bon equilibri del xassís i el favorable punt de gravetat, aquesta Husky permet esprémer perfectament i sense contemplacions –fins i tot amb el ferm humit– un motor que es mostra lineal i gens punxegut en l'entrega de potència. Una virtut que permet una conducció relaxada quan es vol, o més intensa i esportiva a mesura que es va cargolant el puny de l'accelerador.

MOTOR: Monocilíndric. 600 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 57 CV a 7.800 rpm. PARELL: 5,7 Kgm a 6.600 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica Mikuni. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Manual, sis marxes. SUSPENSIONS: Forquilla invertida de 45 mm / Monoamortidor. FRENS: Disc de 320 mm /Disc de 220 mm. ALTURA DEL SEIENT: 0,910 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,495 m. PES: 151 Kg. DIPÒSIT GASOLINA: 12 litres. PREU: 6.690 euros

Permissiva

Tot i la seva aparença de dura i transgressora, aquesta nova Husqvarna SMS 630 possibilita un estil de conducció adient per a un ampli ventall de conductors, des dels més agosarats i dinàmics fins als més ponderats.

Doble sortida

Un dels detalls estètics més agressius d'aquesta Husky és el tub d'escapament amb doble sortida elevada. Està realitzat amb material inoxidable i disposa d'un catalitzador de sonda lambda que li permet superar els controls Euro 3.

Dues versions

Els que es decideixin per aquesta Husqvarna podran escollir entre la més elegant, de color blanc, o una versió amb decoració més vistosa i amb el número 630 serigrafiat als laterals juntament amb tons vermells, blancs i negres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.