«Supermotard» sedant
Husqvarna plasma a la perfecció en aquesta moto els seus èxits al mundial de «supermotard». La SMS 630 és una declaració d'intencions davant les pròximes creacions de la marca italiana
La Husqvarna SMS 630 té com a base la SM 610, respecte de la qual exhibeix una carrosseria més elaborada, refinada i preciosista. I també ha passat pel filtre de la versatilitat. Amb aquesta nova filosofia i l'augment de potència i prestacions del motor, el conjunt aconsegueix ser un xic més aventurer, urbà i còmode, fins i tot si es circula amb passatger. En definitiva, una supermotard per al dia a dia. Sempre en comparació amb la seva antecessora, la carrosseria té els laterals més perfilats, el dipòsit més ergonòmic, la posició de conducció ha estat suavitzada i els components han guanyat qualitat.
També disposa d'un discret suport lumbar i subjeccions molt ben integrades perquè el passatger vagi còmode i segur. Aquesta nova Husky incorpora un llum potent i estilitzat, i un quadre d'instruments complet i de bona lectura. Complements per potenciar el seu atractiu són l'exuberant escapament, les imponents llandes de raigs, el minimalista parafang davanter i, detall important, els estreps engomats per a una millor comoditat quan es fa voltar el poderós motor a règims alts.
Bonica i esportiva, efectiva i sòbria
A banda de tot el que es veu a primer cop d'ull, aquesta innovadora Husqvarna disposa d'un equipament excepcional per oferir unes prestacions del cicle d'allò més impressionants. I és que, a banda del seu xassís de tub d'acer, incorpora una forquilla davantera invertida molt resolutiva de 45 mm, firmada per Marzocchi, la qual, igual com l'amortidor posterior Sachs amb sistema de bieletes, possibilita ajustaments en múltiples variables. Aquesta bonica i precisa part cicle pesa només 151 quilos i això reverteix a fer que els moviments decidits i ràpids en carreteres sinuoses siguin realment senzills d'efectuar.
Ara bé, el punt àlgid de la Husqvarna SMS 630 és el motor de 600 cc, dotat d'un sistema d'injecció electrònica –desenvolupat conjuntament amb Mikuni– amb injector de gasolina tipus Mitsubishi i regulador de pressió, que controla el retorn de l'excés de combustible. També disposa de sensor de quantitat d'aire, un embragatge hidràulic molt suau i eficient i un canvi de marxes molt ben esglaonat, que aporta força i empenta entre la primera i la quarta relacions i s'allarga progressivament en les dues últimes marxes per entregar una bona velocitat punta sense haver de recórrer a règims elevats.
Les sensacions viscudes durant la presa de contacte de la SMS 630 van ser d'allò més bones, començant per una posició de conducció afable i dominant, que permet virar amb una efectivitat impressionant. La maniobrabilitat és manifesta, en igual mesura que l'estabilitat, de la qual emana una òptima sensació de seguretat. Amb el bon equilibri del xassís i el favorable punt de gravetat, aquesta Husky permet esprémer perfectament i sense contemplacions –fins i tot amb el ferm humit– un motor que es mostra lineal i gens punxegut en l'entrega de potència. Una virtut que permet una conducció relaxada quan es vol, o més intensa i esportiva a mesura que es va cargolant el puny de l'accelerador.
Permissiva
Tot i la seva aparença de dura i transgressora, aquesta nova Husqvarna SMS 630 possibilita un estil de conducció adient per a un ampli ventall de conductors, des dels més agosarats i dinàmics fins als més ponderats.
Doble sortida
Un dels detalls estètics més agressius d'aquesta Husky és el tub d'escapament amb doble sortida elevada. Està realitzat amb material inoxidable i disposa d'un catalitzador de sonda lambda que li permet superar els controls Euro 3.
Dues versions
Els que es decideixin per aquesta Husqvarna podran escollir entre la més elegant, de color blanc, o una versió amb decoració més vistosa i amb el número 630 serigrafiat als laterals juntament amb tons vermells, blancs i negres.