Sense - Avui
Moda sense crisi
Custo estrena ulleres i aposta per roba sofisticada amb dissenys geomètrics
Recessió? On? No pas a la festassa que Gucci va muntar fa dos dies a l’ONU. Tampoc hi ha hagut signes de la tan temuda crisi a la Setmana de la Moda de Nova York, que ahir va tancar portes. Quan portem setmanes amb els economistes alertant que els consumidors s’hauran d’estrènyer el cinturó, col·locar a la passarel·la abrics de pell i vestits de nit no sembla el més apropiat, però la moda ofereix una via d’evasió: “La bellesa és un antídot per a la recessió”, deia el dissenyador Derek Lam.
I ho deu ser, perquè mentre el govern dels EUA anunciava la pèrdua de llocs de treball, milers de compradors, cares famoses –ahir mateix Victoria Beckham feia de jurat d’un concurs de dissenyadors novells– i reporters omplien les carpes de Bryant Park i algunes firmes hi feien fins a tres desfilades (una costa desenes de milers de dòlars!).
Els dissenyadors oferien peces ultrafemenines amb aire de glamur retro per a una dona “seductora, com totes haurien de ser”, deia Diane von Furstenberg, que s’ha inspirat en Marlene Dietrich per a la seva col·lecció.
Les dones continuaran comprant roba i en temps de crisi els creadors aposten per peces que no puguin refusar, que semblin cares però sense passar-se. És el que alguns ja han batejat com tendència recession chic i que s’ha notat en els colors: blaus, negres, morats, mostassa o verds amb brillantors a sobre.
Tampoc Custo Dalmau, un veterà de la passarel·la novaiorquesa, veu núvols a l’horitzó. “Des que vam començar en aquest negoci, fa més de 25 anys, la paraula crisi l’escolto cada dia, i és a base de treballar que se supera”, deia el dissenyador català, que dijous va presentar la seva col·lecció per a la tardor-hivern. Els cèlebres estampats marca de la casa han deixat pas a uns dissenys més sofisticats que destaquen per les formes geomètriques, el grafisme i la rica barreja de colors i teixits. Minivestits de punt, vestits túnica, faldilles de tub, samarretes amb mànigues tipus globus, jerseis amb grans escots en forma de V o bruses molt femenines amb llaços al coll són algunes de les propostes.
Custo diu que ha partit de models clàssics de moda “ i els hem treballat de manera que al final el llenguatge sigui contemporani”. El dissenyador, que ja té al carrer el seu segon disseny d’ampolla de cervesa monobloc de Damm, va presentar a Nova York la seva nova col·lecció d’ulleres i va anunciar que té previst obrir 7 botigues als EUA. Recessió? Gens ni mica.
I ho deu ser, perquè mentre el govern dels EUA anunciava la pèrdua de llocs de treball, milers de compradors, cares famoses –ahir mateix Victoria Beckham feia de jurat d’un concurs de dissenyadors novells– i reporters omplien les carpes de Bryant Park i algunes firmes hi feien fins a tres desfilades (una costa desenes de milers de dòlars!).
Els dissenyadors oferien peces ultrafemenines amb aire de glamur retro per a una dona “seductora, com totes haurien de ser”, deia Diane von Furstenberg, que s’ha inspirat en Marlene Dietrich per a la seva col·lecció.
Les dones continuaran comprant roba i en temps de crisi els creadors aposten per peces que no puguin refusar, que semblin cares però sense passar-se. És el que alguns ja han batejat com tendència recession chic i que s’ha notat en els colors: blaus, negres, morats, mostassa o verds amb brillantors a sobre.
Tampoc Custo Dalmau, un veterà de la passarel·la novaiorquesa, veu núvols a l’horitzó. “Des que vam començar en aquest negoci, fa més de 25 anys, la paraula crisi l’escolto cada dia, i és a base de treballar que se supera”, deia el dissenyador català, que dijous va presentar la seva col·lecció per a la tardor-hivern. Els cèlebres estampats marca de la casa han deixat pas a uns dissenys més sofisticats que destaquen per les formes geomètriques, el grafisme i la rica barreja de colors i teixits. Minivestits de punt, vestits túnica, faldilles de tub, samarretes amb mànigues tipus globus, jerseis amb grans escots en forma de V o bruses molt femenines amb llaços al coll són algunes de les propostes.
Custo diu que ha partit de models clàssics de moda “ i els hem treballat de manera que al final el llenguatge sigui contemporani”. El dissenyador, que ja té al carrer el seu segon disseny d’ampolla de cervesa monobloc de Damm, va presentar a Nova York la seva nova col·lecció d’ulleres i va anunciar que té previst obrir 7 botigues als EUA. Recessió? Gens ni mica.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.