cultura
Ha mort Xavier Ubach, històric periodista i col·leccionista mataroní
Tenia 91 anys i va iniciar la seva trajectòria l’any 1951
Xavier Ubach i Linares, locutor de ràdio i televisió, ha mort a avui als 91 anys. Nascut a Mataró l’any 1933, el català ha viscut una extensa carrera als mitjans de comunicació tradicionals.
A través del seu compte oficial d’X, RTVE Catalunya ha informat sobre aquest fet, recalcant que Ubach “va ser un dels primers presentadors dels Informatius emesos des de Miramar”.
Xavier va iniciar la seva carrera periodística a la seva terra, concretament a Ràdio Maresme de Mataró l’any 1951. Quatre anys més tard, va fer el salt a Televisió Espanyola, on va aparèixer per primer cop en les emissions de la cadena.
Seguidament, l’any 1964, va entrar a formar part de l’equip de Ràdio Barcelona, lloc del qual va acabar sent cap d’emissions i programes. Paral·lelament, el 1973, va iniciar la seva estança als estudis de Miramar de Televisió Espanyola com a redactor dels informatius de la cadena pública.
A més, va encarregar-se de presentar els primers informatius en català l’any 1975, un fet històric per al món dels mitjans de comunicació a Catalunya.
D’altra banda, a part del seu vessant com a periodista, Ubach també ha tingut una prolífica carrera al món de la pintura i la col·lecció d’obres d’art. I es que després de jubilar-se l’any 1992, va dedicar-se en cos i ànima a les tasques de col·leccionista, especialitzant-se en l’aquarel·la.
Un temps després, concretament el 2006, va donar generosament tota la seva col·lecció a l’Ajuntament de la seva ciutat natal, Mataró. La qual comptava amb més d’un centenar de peces; des de pintures i gravats a escultures i rajoles ceràmiques.