Canals

Menut, bonic i molt ampli

Aquestes són les característiques fonamentals de la creació més recent de Hyundai. L'ix20 és un monovolum de petit format i grans expectatives

Com a pro­ducte dis­se­nyat a Europa i diri­git exclu­si­va­ment als mer­cats del nos­tre con­ti­nent, Hyun­dai ha tras­lla­dat l'encer­tat estil de l'ix35 a la seva cre­ació més recent, l'ix20, el subs­ti­tut del Matrix. Però les apa­ren­ces no han d'ocul­tar la rea­li­tat, perquè el pri­mer està defi­nit com un SUV (en el codi de Hyun­dai, les deno­mi­na­ci­ons aca­ba­des amb 5 cor­res­po­nen a aquesta espe­ci­fi­cació), men­tre que l'ix20 és un mono­vo­lum més curt (31 cm menys) i estret (5,5 cm). Queda clar, doncs, que entre aquests dos models no hi haurà cap com­petència perquè cadas­cun té una par­cel·la per­fec­ta­ment defi­nida, par­tint d'una estètica simi­lar, moderna, dinàmica i, d'acord amb els temps actu­als, ben allu­nyada de les for­mes qua­dra­des abans tan iden­ti­fi­ca­ti­ves dels mono­vo­lums.

Crida l'atenció el con­trast que hi ha entre l'aspecte com­pacte –ben propi de les seves dimen­si­ons– i l'espai inte­rior del que Hyun­dai s'ha pro­po­sat que sigui la referència entre els mono­vo­lums de petit for­mat, que pre­ci­sa­ment per això cada vegada tenen més accep­tació, i no només entre el públic jove, sinó també entre els que, ja més grans, es decan­ten per un cotxe àgil en ciu­tat i d'accés còmode. Per aquest motiu Hyun­dai pre­veu ven­dre l'any que ve 55.000 uni­tats de l'ix20 a Europa i, d'aques­tes, 2.000 al mer­cat esta­tal.

De la nova pla­ta­forma en resulta una nota­ble distància entre eixos –2,61 metres– que reper­cu­teix posi­ti­va­ment en l'esta­bi­li­tat en car­re­tera i de la qual també en diuen bé els pas­sat­gers. I la capa­ci­tat del male­ter és de 440 litres en con­fi­gu­ració nor­mal i 570 quan es des­pla­cen enda­vant els seients del dar­rere. Per a qui vul­gui gau­dir d'una sen­sació supe­rior d'espai, la versió Style equipa de sèrie el sos­tre panoràmic prac­ti­ca­ble.

L'estil propi de l'ix35 també és ben pre­sent dins l'habi­ta­cle del que és el segon model de Hyun­dai que adopta aquesta tendència: tant pel tipus de cons­trucció i la qua­li­tat d'ajus­ta­ments com pel que fa al dis­seny del davan­tal, on gràcies als nom­bro­sos coman­da­ments al volant i un nucli cen­tral ben pen­sat tot queda per­fec­ta­ment a l'abast del con­duc­tor. Amb l'ix20, Hyun­dai ha defu­git total­ment els motors de gran cilin­drada. Així, la gamma es com­pon de tres pro­pul­sors d'1.4 litres, un de gaso­lina i dos tur­bodièsel, dels quals més enda­vant hi haurà la versió Blue Drive, més aus­ter en con­sum i emis­si­ons con­ta­mi­nants. Quant a nivells d'equi­pa­ment, n'hi ha qua­tre, Clas­sic, Com­fort, Sport i Style, els dos últims exclu­sius del motor tur­bodièsel més potent, el CRDi de 90 CV.

MOTOR 1.4i DE GASOLINA:
1.396 cc. 90 CV i 137,3 Nm. Consum: 6 l/100 km. CO2: 140 g/km.
MOTOR 1.4 CRDi DE GASOIL:
1.396 cc. 77 o 90 CV i 220 Nm. Consum: 4,5 l/100 km. CO2: 119 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
De disc a les quatre rodes.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,100/1,765/1,600 m.
DIÀMETRE DE GIR:
10,42 m.
PREUS:
De 14.990 euros (1.4i Classic) a 19.490 euros (1.4 CRDi 90 CV Style).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.