Menut, bonic i molt ampli
Aquestes són les característiques fonamentals de la creació més recent de Hyundai. L'ix20 és un monovolum de petit format i grans expectatives
Com a producte dissenyat a Europa i dirigit exclusivament als mercats del nostre continent, Hyundai ha traslladat l'encertat estil de l'ix35 a la seva creació més recent, l'ix20, el substitut del Matrix. Però les aparences no han d'ocultar la realitat, perquè el primer està definit com un SUV (en el codi de Hyundai, les denominacions acabades amb 5 corresponen a aquesta especificació), mentre que l'ix20 és un monovolum més curt (31 cm menys) i estret (5,5 cm). Queda clar, doncs, que entre aquests dos models no hi haurà cap competència perquè cadascun té una parcel·la perfectament definida, partint d'una estètica similar, moderna, dinàmica i, d'acord amb els temps actuals, ben allunyada de les formes quadrades abans tan identificatives dels monovolums.
Crida l'atenció el contrast que hi ha entre l'aspecte compacte –ben propi de les seves dimensions– i l'espai interior del que Hyundai s'ha proposat que sigui la referència entre els monovolums de petit format, que precisament per això cada vegada tenen més acceptació, i no només entre el públic jove, sinó també entre els que, ja més grans, es decanten per un cotxe àgil en ciutat i d'accés còmode. Per aquest motiu Hyundai preveu vendre l'any que ve 55.000 unitats de l'ix20 a Europa i, d'aquestes, 2.000 al mercat estatal.
De la nova plataforma en resulta una notable distància entre eixos –2,61 metres– que repercuteix positivament en l'estabilitat en carretera i de la qual també en diuen bé els passatgers. I la capacitat del maleter és de 440 litres en configuració normal i 570 quan es desplacen endavant els seients del darrere. Per a qui vulgui gaudir d'una sensació superior d'espai, la versió Style equipa de sèrie el sostre panoràmic practicable.
L'estil propi de l'ix35 també és ben present dins l'habitacle del que és el segon model de Hyundai que adopta aquesta tendència: tant pel tipus de construcció i la qualitat d'ajustaments com pel que fa al disseny del davantal, on gràcies als nombrosos comandaments al volant i un nucli central ben pensat tot queda perfectament a l'abast del conductor. Amb l'ix20, Hyundai ha defugit totalment els motors de gran cilindrada. Així, la gamma es compon de tres propulsors d'1.4 litres, un de gasolina i dos turbodièsel, dels quals més endavant hi haurà la versió Blue Drive, més auster en consum i emissions contaminants. Quant a nivells d'equipament, n'hi ha quatre, Classic, Comfort, Sport i Style, els dos últims exclusius del motor turbodièsel més potent, el CRDi de 90 CV.