Canals

Simplement excepcional

No es pot qualificar de cap altra manera la versió més potent i esportiva de la Classe E de Mercedes-Benz, l'E 63 AMG, sigla que fa innecessària qualsevol altra explicació

El motor que pro­pulsa el cotxe de segu­re­tat que a les mans de Bernd Mayländer intervé en els grans pre­mis de fórmula 1 és el mateix que porta la màxima expressió en espor­ti­vi­tat i pres­ta­ci­ons que Mer­ce­des comer­ci­a­litza de la Classe E. No li calen grans osten­ta­ci­ons exte­ri­ors, que es limi­ten a uns pas­sos de roda una mica més amples i unes dis­cre­tes iden­ti­fi­ca­ci­ons, per atreure les mira­des. Se li nota de molt lluny que és un món a part, sense par­lar d'espai inte­rior ni de con­fort. Aquí s'imposa pro­cla­mar que aquest E 63 AMG té dins les entra­nyes un con­junt motor trans­missió –idèntic al del fas­ci­nant Mer­ce­des SLS– únic en el seu seg­ment. I arri­bats a aquest punt se'ns mos­tra super­la­tiu: només cal fixar-se en les xifres de potència i parell o d'acce­le­ració per fer-se'n una idea.

I quan se'l con­du­eix, aquests valors escrits donen pas a unes sen­sa­ci­ons extra­or­dinàries. Començant per la remor greu que ens arriba pro­ce­dent dels vuit cilin­dres i seguint per la con­tundència que aquest motor ela­bo­rat per AMG, la divisió espor­tiva i d'altes pres­ta­ci­ons de Mer­ce­des-Benz, mani­festa des de per sota de les 2.000 rpm fins a superar les 6.800 en què ofe­reix tot el seu poder. ¿Irra­ci­o­nal pels temps que cor­ren, tant en limi­ta­ci­ons com pel que fa a la sen­si­bi­li­tat medi­am­bi­en­tal? Con­si­de­rem molt més esca­ient aquest altre qua­li­fi­ca­tiu: excep­ci­o­nal. I que consti que en l'aspecte ecològic la marca ale­ma­nya també ha fet els deu­res, ja que ha reduït un 12% el con­sum de gaso­lina res­pecte del motor ante­rior i ha situat aquest E 63 com a refe­rent entre les ber­li­nes espor­ti­ves de més de 500 CV.

I del con­fort, què en diem? Doncs que queda en mans de la sus­pensió espor­tiva AMG Ride Con­trol –la de l'eix poste­rior, pneumàtica– i el sis­tema electrònic que per­met triar al con­duc­tor entre tres modes, segons quin sigui el lloc i el moment.

MOTOR: 6.208 cc. 8 cilindres. POTÈNCIA: 525 CV a 6.800 rpm. PARELL: 630 Nm a 5.200 rpm. CANVI: Automàtic Speedshift de 7 marxes. SUSPENSIONS: McPherson / Multibraç. FRENS: Discos ventilats a les quatre rodes. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,887/1,872/1,442 m. PES: 1.880 kg. DE 0 A 100 KM/H: 4,5 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 250 km/h. CONSUM MITJÀ: 12,6 l/100 km. EMISSIONS DE CO2: 295 g/km. PREU (berlina): 120.008 euros.

Familiar «premium»

Amb 33 anys d'existència i més d'un milió d'unitats venudes, l'Estate ha esdevingut una icona entre els vehicles familiars de la categoria premium. Comparteix amb el Classe E berlina dispositius com ara l'alerta per cansament o la frenada automàtica d'urgència i n'afegeix d'altres com per exemple la suspensió posterior pneumàtica amb sistema autoanivellador, l'obertura elèctrica de la porta del darrere o l'innovador sistema per plegar els seients posteriors i elevar la capacitat del maleter fins a 1.950 litres. Es comercialitza en versions de cinc o set places i motors de quatre, sis o vuit cilindres, amb potències entre 136 i 525 CV i preus de 44.118 (E 200 CDI) a 123.358 euros (E 63 AMG).

Amb el cel per sostre

El Mercedes E Cabrio demostra que amb aquest tipus de cotxes també es pot viatjar a cel obert durant l'hivern. I és que el paravent automàtic Aircap actua com si fos una cúpula invisible i aïlla l'habitacle de remolins d'aire i soroll. I la calefacció integrada als reposacaps aporta el confort tèrmic necessari allà on més falta pugui fer. La capota és de lona (tres capes i amb un bon aïllament acústic) per estalviar pes i espai, i es plega i desplega automàticament en només 20 segons i per sota dels 40 km/h. Amb quatre confortables places, es pot triar entre quatre motors de gasolina i tres turbodièsel (170 a 388 CV), amb preus des de 46.884 euros.

Elegància en format cupè

Aquesta és la versió més estilitzada dins la diversificada gamma de la Classe E. No només en aspecte sinó també en valors d'aerodinàmica, amb un Cx de només 0,24. Disposa de totes les innovacions de seguretat i d'ajuda en la conducció de la Classe E i altres sistemes propis, com ara l'ajustament automàtic de la suspensió segons el tipus de conducció. La gamma del Mercedes E Coupé és idèntica a la del Cabrio, amb set motors disponibles. Quatre de gasolina, entre 184 i 388 CV, i tres turbodièsel, entre 170 i 231 CV. Pel que fa als preus, oscil·len entre els 42.160 euros de l'E 200 CGI i els 78.380 euros de l'E 500.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.