Canals

Més que un rejoveniment

Amb la quarta generació del Rio, Kia continua la decidida renovació de la seva gamma. És bonic d'aspecte i respectuós amb el medi ambient

És real­ment sor­pre­nent veure com han can­viat les coses a Kia en només un any i mig. Tant, que ben aviat el seu model més veterà serà el Soul que, tot sigui dit, va arri­bar l'any 2009. I és que la marca core­ana està duent a terme una clara aposta per un rejo­ve­ni­ment que va força més enllà de les con­no­ta­ci­ons estètiques. Una demos­tració d'això la tenim en el nou Rio, un model que Kia va pre­sen­tar el mes de març al Saló de Gine­bra i que per fi ha arri­bat als con­ces­si­o­na­ris, de moment en car­ros­se­ria de cinc por­tes i a par­tir del mes de gener de l'any que ve en for­mat de tres por­tes.

El nou Kia Rio segueix fil per randa la tendència més actual dels models del seg­ment B: opti­mit­zació de les dimen­si­ons, incre­ment del con­fort, més qua­li­tat de con­ducció i equi­pa­ment, estil ben mar­cat –per allò que l'estètica segueix sent una impor­tant raó de decisió– i una supe­rior eficiència dels motors. Amb 7 centímetres més de distància entre eixos que el seu ante­ces­sor, ofe­reix més espai als seus ocu­pants. I el male­ter també pre­senta un 6,6% més de volum útil (288 litres en con­fi­gu­ració nor­mal).

L'habi­ta­cle fa bon efecte i se'l veu acu­rat, més encara amb la com­bi­nació de tona­li­tats al davan­tal, tapis­se­ria i inte­rior de les por­tes –a joc amb el color de la car­ros­se­ria– que vam veure en algu­nes uni­tats durant la pre­sen­tació d'aquest model a la premsa inter­na­ci­o­nal.

Bai­xes emis­si­ons.

Kia aposta pels motors de gaso­lina atmosfèrics mul­tivàlvu­les de baixa cilin­drada per reduir con­sum i emis­si­ons, i en aquest sen­tit es des­marca de deter­mi­na­des mar­ques euro­pees que obte­nen uns resul­tats magnífics –amb una elas­ti­ci­tat supe­rior i una con­ducció més con­for­ta­ble– amb cilin­dra­des simi­lars i sobre­a­li­men­tació per tur­bo­com­pres­sor. N'hi ha dos, amb dis­tri­bució vari­a­ble i canvi de cinc mar­xes (1.2) o de sis (1.4). En tur­bodièsel, la firma core­ana fa ban­dera dels 85 g/km de COs que emet el pro­pul­sor 1.1 CRDi de tres cilin­dres i turbo de geo­me­tria vari­a­ble (99 g/km amb aire con­di­ci­o­nat), amb canvi de sis mar­xes igual que en el pro­pul­sor 1.4 CRDi. Con­duir el nou Kia Rio per­met con­fir­mar l'avenç també acon­se­guit en qua­li­tats dinàmiques; els motors són silen­ci­o­sos, el canvi és suau i el cotxe té un bon aplom sobre l'asfalt i es balan­ceja poc en els revolts.

VERSIONS DE GASOLINA: 1.2 CVVT:
1.248 cc. 85 CV i 121 Nm. Consum mitjà: 5 l/100 km. CO2: 109 g/km.
1.4 CVVT:
1.396 cc. 109 CV i 137 Nm. Consum mitjà: 5,1 l/100 km. CO2: 119 g/km.
VERSIONS DE GASOIL: 1.1 WGT:
1.120 cc. 75 CV i 170 Nm. Consum mitjà: 3,2 l/100 km. CO2: 85 g/km.
1.4 CVVT:
1.396 cc. 90 CV i 220 Nm. Consum mitjà: 4,3 l/100 km. CO2: 109 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,045/1,720/1,455 m.
PREUS GASOLINA:
De 9.400 euros (1.2 Basic) a 12.540 euros (1.4 Drive).
PREUS GASOIL:
De 11.740 euros (1.1 Basic) a 14.840 euros (1.4 Emotion).
WEB:

Primer és la seguretat

Sis airbags i control d'estabilitat de sèrie en tota la gamma del nou Rio deixen prou clar que Kia ha prioritzat la seguretat en l'equipament. També són de sèrie, sigui quina sigui la versió, l'ajuda a l'arrencada en pendents i els comandaments de la ràdio al volant, ajustable en altura i profunditat. El Kia Rio es comercialitza en quatre definicions d'equipament: Basic, Concept, Drive i Emotion, aquesta última exclusivament amb motor 1.4 CRDi i dotada, entre altres coses, de limitador de velocitat, climatitzador i sensors posteriors d'aparcament. Les 1.1 CRDi Basic i 1.4 CVVT (gasolina) disposen de sistema Start/Stop.

Junts però no barrejats

Tenint en compte que el Rio pertany al segment B, igual que els Kia Soul i Venga, és inevitable pensar si a més de la competència natural –més de 40 models al mercat estatal– no ha nascut amb rivals també a dins de casa. En absolut, perquè amb el seu aire de SUV el Soul marca perfectament les diferències. I, pel que fa al Venga, els responsables de la marca anuncien que a principis del 2012 se'n reestructurarà la gamma amb la finalitat que tingui ben definit el seu propi territori. El segment B és el més competit tant a Europa com a l'Estat, on registra un 26% de quota i se'n preveu un creixement notable a curt termini.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.