Canals

L'evolució de l'espècie

Sempre creativa, Harley-Davidson ha convertit l'exuberant “cruiser” Dyna en la “touring” viatgera més lleugera de la seva cilindrada

En la seva teo­ria de l'evo­lució, Char­les Darwin va des­ta­car que les espècies es trans­for­men durant gene­ra­ci­ons suc­ces­si­ves. És una màxima que Har­ley-David­son sem­bla que té ben incul­cada en la seva filo­so­fia de tre­ball perquè contínua­ment rein­venta pro­duc­tes dife­ren­ci­a­dors, sovint avançats al seu temps en el seg­ment cus­tom i que sem­pre dei­xen empremta. Per això, la marca de Milwaukee no només és una icona del món de les dues rodes sinó la referència en aquest tipus de mun­tu­res tan vari­a­bles.

L'expe­ri­men­tació cons­tant ha fet que en la gamma nova del 2012 ofe­reixi un pro­ducte que resu­meix a la per­fecció què és una Har­ley-David­son: una cus­tom trans­for­ma­ble al màxim nivell. El cognom Switch­back d'aquesta cre­ació iden­ti­fica el poder camaleònic que té. És una moto que s'adapta a qual­se­vol tipus de con­ducció i car­re­tera, sem­pre amb el carac­terístic toc de Dyna pel que fa a como­di­tat i clas­sisme, gràcies a una car­ros­se­ria per­fi­lada molt ben aca­bada i plena de detalls cro­mats que hi ator­guen una bellesa espe­ci­al­ment sen­sual. Serà la pre­fe­rida dels que volen des­ta­car quan van sols i també dels que gau­dei­xen anant acom­pa­nyats, d'una manera còmode i res­guar­dada, fins allà on la seva ment els faci anar.

MOTOR:
Twin Cam. 1.691 cc. 4 temps.
PARELL:
126 Nm a 3.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Per aire.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional / Doble amortidor.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,595 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,695 m.
PES:
320 kg.
PREU:
18.370 euros.
WEB:

Transformació total i de molt bon fer

Sobre la base de la prolífica Dyna, enginyers i dissenyadors de Harley-Davidson han trobat la via per poder transformar, en pocs minuts i sense eines, una custom Cruiser amb totes les de la llei en una custom Touring excepcional, la més lleugera de la seva cilindrada. I també a l'inrevés. Les maletes són extraïbles i el parabrisa, de desmuntatge ràpid, va ancorat a la forquilla, que aporta a la Switchback una altra geometria ajustable per augmentar la comoditat i la precisió en l'absorció d'irregularitats. Té unes barres de 41,3 mm, cartutxos de 2 mm i permet maniobrar amb més fermesa i amb més estabilitat.

Toc distintiu

L'especial geometria de la Dyna Switchback ha fet que Harley-Davidson l'hagi dotat d'un pneumàtic davanter tan específic com és el Dunlop 130/70B18 de perfil baix. Amb aquest, cal menys força en el moment de girar.

Gran harmonia

El motor és el valent però domable Twin Cam 103 de 1.690 cc amb canvi de sis marxes. És suau en tot tipus de situacions gràcies al fet que va ancorat al xassís amb silent-blocs i disposa d'injecció electrònica seqüencial (ESPFI).

Com a casa

Agradable com pocs, el seient d'aquesta Harley-Davidson és de dues places i fabricat en una sola peça. La seva secció estreta facilita als usuaris de talles menudes que puguin posar el peu a terra sense cap tipus de complicació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.