Canals

Mobilitat a baix cost

L'Honda Vision no només respon a les normes d'un escúter versàtil i enfocat a la mobilitat urbana sinó que també resulta molt econòmic: amb un litre de gasolina es poden recórrer 52 km

L'Honda Vision repre­senta una nova manera de mobi­li­tat. Es tracta d'un escúter molt adi­ent per a per­so­nes amb poca experiència sobre dues rodes i un mitjà de trans­port real­ment econòmic, tant en el seu preu –i aquest és un dels seus valors des­ta­cats– com en la des­pesa del dia a dia. El seu motor menut acre­dita una xifra excep­ci­o­nal de con­sum de gaso­lina: només 1,92 litres cada 100 quilòmetres. És a dir, que amb un litre es poden recórrer 52 quilòmetres o, expres­sat d'una altra manera, que qui faci 3.000 quilòmetres a l'any gas­tarà tant sols cap a 75 euros en com­bus­ti­ble. Són unes xifres que reve­len l'eco­no­mia extra­or­dinària d'ús del Vision. I tot, amb un petit dipòsit de només 5,5 litres de capa­ci­tat, sufi­ci­ent per a una auto­no­mia de més de 280 quilòmetres.

La lluita per acon­se­guir el millor escúter de baix cost obliga les mar­ques a agu­dit­zar tots els sen­tits. No es tracta que el seu model sigui només el més barat sinó que també ha de tenir uns quants argu­ments més per agra­dar i des­ta­car de la com­petència. En ergo­no­mia, per exem­ple, l'Honda Vision és un escúter força ampli, tot i les seves mides con­tin­gu­des. I és real­ment còmode gràcies a un seient força baix (755 mm). Té uns valors que no serien els matei­xos sense una part de cicle molt ben pen­sada, fruit d'un xassís molt rígid i lleu­ger (amb cava­llets cen­tral i late­ral), estreps del pas­sat­ger ple­ga­bles, sus­pensió poste­rior en el late­ral esquerra per aug­men­tar la capa­ci­tat d'emma­gat­ze­matge sota el seient i un mani­llar al millor lloc a fi i efecte de trans­me­tre segu­re­tat al con­duc­tor en tot moment i que man­tin­gui una posició del cos d'allò més natu­ral.

I a més, silenciós.

En l'apar­tat motriu, el Vision té un motor de només 110 cc de 4 temps, amb injecció electrònica PGM-FI i està refri­ge­rat per aire forçat. La potència no és de les més ele­va­des del seg­ment, ni tam­poc la velo­ci­tat màxima, que per­met uns 110 km/h, però part del poc con­sum de com­bus­ti­ble és excep­ci­o­nal­ment silenciós, només 78 deci­bels. En el ves­sant pràctic, a sota el seient s'hi pot enca­bir un casc inte­gral i encara queda espai per alguna coseta més. En la part davan­tera, hi ha dues guan­te­res –sense tapa però força útils– i un ganxo per sub­jec­tar bos­ses. I com a opció, al Vision s'hi pot equi­par un bagul de 35 litres de capa­ci­tat.

MOTOR:
Monocilíndric. 108 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
8,43 CV a 8.000 rpm.
PARELL:
8,7 Nm a 6.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica PGM-FI.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Automàtic.
XASSÍS:
Multitubular, en tub d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional / Monoamortidor lateral.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
1,845/0,670/1,090 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,755 m.
PES:
102 kg.
PREU:
1.999 euros.
WEB:

De mides compactes, fàcil de conduir i segur

Res com moure's dins una zona urbana on abundin les rotondes, amb trànsit dens i alguns desnivells per contrastar el rendiment de l'Honda Vision. El vam conduir en aquestes condicions i ens va mostrar una gran maniobrabilitat, gràcies a les mides contingudes i al poc pes; no hi vam trobar a faltar comoditat –garantida, fins i tot, per a talles per sobre dels 1,70 metres– i ens va trametre una sensació notable de seguretat, gràcies a les 14 polzades de les rodes, un xassís molt noble i una frenada combinada –mecànica– que funciona a la perfecció. Si ens referim al motor, destaca per la seva suavitat de funcionament, la poca sonoritat, l'absència de vibracions, i també per una progressivitat excepcional. De fet, només s'hi troba a faltar certa dosi de potència, acceleració i capacitat de recuperació quan se surt de les zones més cèntriques.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.