Cinema

Drive

El conductor lacònic

El premi al millor direc­tor acon­se­guit al Fes­ti­val de Canes –un guardó que no s'acos­tuma a donar al cinema de gènere– va començar a mar­car la bona aco­llida d'aquesta pel·lícula que s'estrena ja envol­tada d'una aure­ola de cult movie i que té la seva presència pràcti­ca­ment asse­gu­rada en les nomi­na­ci­ons als Oscar.

El rea­lit­za­dor danès Nico­las Win­ding Refn, autor de la tri­lo­gia Pus­her, signa aquesta adap­tació de la novel·la de James Sallis con­ver­tida en una bar­reja de roman­ti­cisme, hiper­violència i conte de fades con­tem­po­rani.

El pro­ta­go­nista de Drive és un indi­vidu soli­tari i silenciós que tre­ba­lla con­duint cot­xes, de dia com a espe­ci­a­lista de cinema i de nit al ser­vei de delinqüents. El codi pel qual es regeix es tras­toca en el moment que coneix una dona que viu amb el seu fill petit i que té el marit a la presó.

Ryan Gos­ling aporta el seu lacònic carisma a aquest per­so­natge amb inten­ci­ons d'esde­ve­nir un nou para­digma d'allò cool i que beu de les influències dels anti­he­rois inter­pre­tats en ante­ri­ors pel·lícules per tipus durs com ara Clint Eastwood, Steve McQueen i Alain Delon. I l'estètica de la pel·lícula –inclo­ent-hi els títols de crèdit i la música electrònica de la banda sonora–, amb la seva esti­lit­zada visió d'un sòrdid Los Ange­les il·lumi­nat pels llums de neó, remet al cinema de Hollywood dels vui­tanta.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Drive

«Drive»

Gènere: Thriller
Direcció: Nicolas Winding Refn.
Intèrprets: Ryan Gosling, Carey Mulligan.
Valoració crítica: [ep] [ep] [ep] [eb]

Publicat a