Torna a marcar diferències
Nissan ha incorporat el sistema Stop & Start al motor 1.6 dCi del Qashqai, amb el qual rebaixa encara més el consum i les emissions. I també ha dotat aquesta versió de la càmera de visió de 360 graus
Quan a finals de l'any passat Nissan va incorporar el motor 1.6 dCi a la gamma del Qashqai, els arguments a favor d'aquest propulsor, el més potent en la seva cilindrada, eren aclaparadors. Si se'l compara amb el 2.0 dCi de 150 CV –actualment només disponible acompanyat de canvi automàtic i tracció total–, gairebé no es nota la pèrdua de potència. I tot i la menor cilindrada iguala la quantitat de parell, en millora l'entrega –el 80% està disponible a només 1.500 rpm– i també rebaixa espectacularment el consum de gasoil (un 24%) i, per tant, les emissions de CO2.
El propòsit de Nissan era oferir des del primer moment el motor 1.6 dCi amb el sistema d'aturada i engegada incorporat, però el devastador terratrèmol de l'any passat va obligar la marca japonesa a canviar de plans. Ara, però, la situació ja és la prevista inicialment i el Qashqai 1.6 dCi inclou de sèrie l'Stop & Start combinat amb un alternador regeneratiu que carrega la bateria amb l'energia de les desacceleracions i frenades, la qual representa per si mateixa un 3,5% menys d'emissions nocives. En valors absoluts, el sistema Stop & Start rebaixa fins a només 119 g/km el valor de CO2 emès en el Qashqai de cinc places amb tracció davantera –que no paga impost de matriculació– i 123 g/km en la carrosseria +2, de set places.
VISIÓ PERIMÈTRICA TOTAL.
Shiro, la versió més exclusiva del Juke
El Juke segueix els passos del Qashqai i en només un any ha esdevingut un referent dels crossover del segment B. Nissan n'ha enriquit la gamma amb la versió Shiro, basada en l'acabat Tekna Premium –el més complet– i dotada d'elements exclusius. Dins l'habitacle, per exemple, hi ha una bona presència del color blanc, que a banda del toc distintiu respon al nom d'aquesta versió (en japonès, shiro vol dir blanc). De sèrie equipa navegador, càmera de marxa enrere, clau intel·ligent i botó d'engegada i aturada del motor, seients davanters calefactables i el Dynamic Control de Nissan, que permet triar entre tres modes de conducció. En motors hi ha el turbodièsel 1.5 dCi (110 CV) i dos 1.6 de gasolina: l'atmosfèric (117 CV) i el d'injecció directa i sobrealimentat (190 CV). Pel que fa a preus, van dels 20.750 euros del 1.6-117 CV amb canvi manual als 26.050 euros de l'1.6 turbo 4x4 automàtic.