Canals

Torna a marcar diferències

Nissan ha incorporat el sistema Stop & Start al motor 1.6 dCi del Qashqai, amb el qual rebaixa encara més el consum i les emissions. I també ha dotat aquesta versió de la càmera de visió de 360 graus

Quan a finals de l'any passat Nissan va incorporar el motor 1.6 dCi a la gamma del Qashqai, els arguments a favor d'aquest propulsor, el més potent en la seva cilindrada, eren aclaparadors. Si se'l compara amb el 2.0 dCi de 150 CV –actualment només disponible acompanyat de canvi automàtic i tracció total–, gairebé no es nota la pèrdua de potència. I tot i la menor cilindrada iguala la quantitat de parell, en millora l'entrega –el 80% està disponible a només 1.500 rpm– i també rebaixa espectacularment el consum de gasoil (un 24%) i, per tant, les emissions de CO2.

El propòsit de Nissan era oferir des del primer moment el motor 1.6 dCi amb el sistema d'aturada i engegada incorporat, però el devastador terratrèmol de l'any passat va obligar la marca japonesa a canviar de plans. Ara, però, la situació ja és la prevista inicialment i el Qashqai 1.6 dCi inclou de sèrie l'Stop & Start combinat amb un alternador regeneratiu que carrega la bateria amb l'energia de les desacceleracions i frenades, la qual representa per si mateixa un 3,5% menys d'emissions nocives. En valors absoluts, el sistema Stop & Start rebaixa fins a només 119 g/km el valor de CO2 emès en el Qashqai de cinc places amb tracció davantera –que no paga impost de matriculació– i 123 g/km en la carrosseria +2, de set places.

VISIÓ PERIMÈTRICA TOTAL.

El Nissan Qashqai 1.6 dCi està disponible amb quatre nivells d'equipament: Visia, Accenta, Tekna Sport i Tekna Premium. L'equipament de sèrie d'aquests dos últims inclou la càmera de visió de 360 graus –per ara és l'únic model del segment C que la té–, la qual facilita d'allò més les maniobres d'aparcament en espais justets o en circulació per pistes forestals estretes o malmeses. En realitat són quatre càmeres situades a la graella davantera, la porta posterior i les carcasses dels retrovisors.

MOTOR: 1.598 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa i turbo de geometria variable. POTÈNCIA: 131 CV a 4.000 rpm. PARELL: 320 Nm a 1.750 rpm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,330/1,780/1,615 m. PES: 1.573 kg. DE 0 A 100 KM/H: 10,3 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 190 km/h. CONSUM MITJÀ: 4,5 l/100 km (gasoil). EMISSIONS DE CO2: 119 g/km. PREU: De 22.150 euros (Visia) a 26.950 euros (Tekna Premium). La carrosseria +2 (set places) té un suplement de 2.000 euros i la tracció total, de 3.000 euros. WEB: www.nissan.es.

Shiro, la versió més exclusiva del Juke

El Juke segueix els passos del Qashqai i en només un any ha esdevingut un referent dels crossover del segment B. Nissan n'ha enriquit la gamma amb la versió Shiro, basada en l'acabat Tekna Premium –el més complet– i dotada d'elements exclusius. Dins l'habitacle, per exemple, hi ha una bona presència del color blanc, que a banda del toc distintiu respon al nom d'aquesta versió (en japonès, shiro vol dir blanc). De sèrie equipa navegador, càmera de marxa enrere, clau intel·ligent i botó d'engegada i aturada del motor, seients davanters calefactables i el Dynamic Control de Nissan, que permet triar entre tres modes de conducció. En motors hi ha el turbodièsel 1.5 dCi (110 CV) i dos 1.6 de gasolina: l'atmosfèric (117 CV) i el d'injecció directa i sobrealimentat (190 CV). Pel que fa a preus, van dels 20.750 euros del 1.6-117 CV amb canvi manual als 26.050 euros de l'1.6 turbo 4x4 automàtic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.