Canals

Assalt al lideratge

El Yamaha X-Enter arriba amb moltíssima força en el segment dels escúters urbans gràcies a un disseny molt modern, aptituds fantàstiques i un nivell de seguretat de primera fila

Els actu­als refe­rents entre els escúters urbans de roda alta hau­ran d'estar molt pen­dents del impetuós i enèrgic com­pe­ti­dor que tin­dran en l'X-Enter de Yamaha, un model que se'ns pre­senta deci­dit a plan­tar cara als millors de la seva cate­go­ria. El motor, el Yamaha Mina­re­lli de 125 cc ges­ti­o­nat per injecció electrònica i refri­ge­rat per aigua, és un dels punts més des­ta­cats d'aquest nou escúter. Un pro­pul­sor que ha sigut reno­vat a fons per fer-lo encara més suau i còmode de con­duir que en les ver­si­ons ante­ri­ors. Se li han incor­po­rat noves tec­no­lo­gies per reduir les vibra­ci­ons, pis­tons més lleu­gers d'alu­mini for­jat, trac­ta­ment ceràmic en el cilin­dre i un eix d'equi­li­brat sen­zill però d'allò més efec­tiu.

Aques­tes modi­fi­ca­ci­ons rever­tei­xen en una sua­vi­tat de fun­ci­o­na­ment excep­ci­o­nal. I, a més, s'ha pogut aco­blar el motor al xassís amb un suport pivo­tant pro­gres­siu com el que s'uti­litza habi­tu­al­ment en les motos con­ven­ci­o­nals. Una solució que aporta una fer­mesa supe­rior en tots els sen­tits i aug­menta con­si­de­ra­ble­ment l'esta­bi­li­tat. Per si fos poc, les millo­res inter­nes apli­ca­des al pro­pul­sor també pro­por­ci­o­nen una millor eficiència en la relació entre pres­ta­ci­ons i con­sum de gaso­lina, amb el con­següent bene­fici medi­am­bi­en­tal. I la com­bi­nació del per­fec­ci­o­nat sis­tema d'injecció de com­bus­ti­ble amb el nou mapa electrònic també inci­deix en la sua­vi­tat a què hem fet referència abans i alhora en una capa­ci­tat d'acce­le­ració més enèrgica

L'atenció que Yamaha ha dis­pen­sat a la como­di­tat en aquest escúter va més enllà del que depèn només del fac­tor motriu. És per això que l'X-Enter ofe­reix una posició de con­ducció molt natu­ral i dis­posa d'un seient ergonòmic i d' altura reduïda, una pla­ta­forma plana molt pràctica per als peus –segons Yamaha, la més àmplia del seg­ment– i una guan­tera fron­tal situ­ada al mig del mani­llar, ben pen­sada i de bona capa­ci­tat.

MOTOR: Monocilíndric. 125 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 12,3 CV a 7.500 rpm. PARELL: 11,9 Nm a 7.250 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Automàtic. XASSÍS: Multitubular. SUSPENSIONS: Forquilla convencional / Monoamortidor. FRENS: Disc 267 mm / Tambor 150 mm. ALTURA DEL SEIENT: 0,785 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,385 m. PES: 142 kg. PREU: 2.999 euros. WEB: www.yamaha-motor.es.

Amb la configuració d'una moto convencional

Yamaha ha volgut que aquest sigui un escúter de conducció notablement dinàmica. D'aquí ve la incorporació d'un sistema de suspensió posterior Monocross, al més pur estil d'una moto convencional o del rei dels maxiescúters, el T-MAX, el germà gran de l'X-Enter. Amb aquesta configuració s'aconsegueix una resposta excepcional de la part cicle, a més d'un nivell de seguretat sorprenent. I és que l'arquitectura del xassís, les rodes de 16 polzades amb pneumàtics força amples i desenvolupats específicament per a aquest model, les fermes suspensions i la compacitat de mides fan d'aquest escúter un model precís, ràpid de moviments i ideal per tenir una bona capacitat de maniobra enmig del trànsit urbà més dens. Disposa d'un sistema de frenada diferencial i molt segur, amb compensador automàtic del desequilibri que es pugui produir entre els dos eixos.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.