Canals

Menut, elèctric i molt singular

Amb aquest vehicle diminut de dues places en línia, Renault fa un pas més en la seva ferma aposta pels automòbils elèctrics. Marcarà l'original i simpàtic Twizy un abans i un després?

Quan fa dos anys i mig se'l va veure per primera vegada al Saló de l'Automòbil de Frankfurt semblava llunyà el dia en què veuríem circular pels carrers aquest vehicle singular. Ara, però, el Twizy ja és aquí i de ben segur que d'aquí a ben poc temps la seva presència resultarà habitual en la circulació urbana. A Renault preveuen fabricar-ne 20.000 unitats cada any en la seva planta de Valladolid i, si calgués, podria arribar a triplicar-ne la producció.

Al Twizy se'l podria definir com el vehicle ideal pels que alguna vegada s'han plantejat canviar el cotxe per la moto i guanyar fluïdesa en els seus desplaçaments dins la ciutat però que per un motiu o altre encara no han fet el pas. I també, pels que a partir de 15 anys, i amb la llicència de ciclomotor, prefereixin un vehicle amb volant i quatre rodes. Se'l condueix com un cotxe però la disposició dels dos seients –en línia– i l'absència de portes tancades amb clau i de finestres laterals amb vidre, li atorguen determinades característiques de les motos, com poder gaudir de la sensació de llibertat o, perquè no, patir els inconvenients propis de la climatologia en cas de fred o de pluja.

Ara bé, per preu, el Twizy és d'allò més convincent tot i que cada mes calgui pagar 50 euros en concepte de lloguer de bateries –assistència inclosa en cas de descàrrega completa– i que de sèrie vingui sense portes, que són opcionals i costen 595 euros. I encara convenç més en clau ecològica, ja que en ser totalment elèctric no fa soroll ni contamina. El cost per quilòmetre recorregut és irrisori i en cicle urbà té autonomia amb escreix pel dia a dia, amb un procés de recàrrega que es completa en un màxim de tres hores i mitja.

Per suposat, la conducció del Twizy és molt simple, tant com trobar un espai a l'hora d'aparcar. Un interruptor situat a l'esquerra del volant permet seleccionar entre marxa endavant i marxa enrere i a partir d'aquest moment tot queda pràcticament simplificat a accelerar, frenar i girar el volant. El seient del conductor –que disposa de dos cinturons de seguretat creuats– és regulable només longitudinalment i força estret, per deixar espai a banda i banda a les cames de l'acompanyant.

MOTORS: 13 kW. 17 CV i 57 Nm. Velocitat màxima: 80 km/hora. 7 kW. 9 CV i 33 Nm. Velocitat màxima limitada a 45 km/hora. AUTONOMIA: 100 km (en cicle urbà). CÀRREGA BATERIA: Màxim 3h 30. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 2,337/1,381/1,454 m. DIÀMETRE DE GIR: 6,8 m. PES: 450 kg. PREU: De 4.917 euros (Urban 45) a 5.972 euros (Technic). WEB: www.renault-ze.com.

I en seguretat va molt més enllà d'un quadricicle

En la creació i desenvolupament del Twizy, Renault ha fet valer la seva experiència en la fórmula 1, tant en el motor i la recuperació d'energia com en l'estructura del vehicle i condicions de seguretat, que van molt més enllà del que exigeix la normativa que s'aplica als quadricicles. El Twizy disposa de discos de fre en les quatre rodes i airbag pel conductor; el punt de gravetat queda molt baix i les suspensions són notablement rígides, tot en benefici de l'estabilitat. A cada banda del volant hi ha guanteres, la de la dreta més gran i tancada amb clau. I ocult en el respatller del seient posterior hi ha un altre espai lliure força més gran. En total hi ha tres nivells d'acabat del Twizy, tant pel 45 (es pot conduir a partir de 15 anys, amb llicència de ciclomotor) com pel 80, de superiors prestacions. A més de les portes, entre les opcions també hi ha l'alarma antirobatori i el telèfon de mans lliures.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.