Canals

Sofisticació i alta tecnologia

Exponent d'exquisidesa i confort, el Citroën DS5 també juga a fons la carta ecològica amb l'Hybrid4. Excepcional en consum i emissions i equipat d'acord amb el que correspon a un automòbil de gamma alta

Amb la seva pode­rosa presència, dis­seny inno­va­dor i atenció pel detall tant en la car­ros­se­ria com dins l'habi­ta­cle i l'admi­ra­ble equi­li­bri entre refi­na­ment, con­fort i moder­ni­tat, el Citroën DS5 té en la versió Hybrid4 un altre gran reclam: l'excel·lent relació entre pres­ta­ci­ons, con­sum i emis­si­ons. És el resul­tat de la com­bi­nació entre el motor tur­bodièsel 2.0 HDi i un pro­pul­sor elèctric ins­tal·lat a l'eix poste­rior que ajuda a reduir a una ter­cera part el con­sum de gasoil en cir­cu­lació urbana i entre el 10 i el 15% en car­re­tera.

Però això no ho és tot, perquè els dos motors a ple ren­di­ment poden arri­bar a sumar pun­tu­al­ment 200 CV de potència i 450 Nm de parell. I, d'altra banda, l'efecte de la uni­tat elèctrica sobre les rodes del dar­rere per­met dis­po­sar de tracció total per no haver de patir en con­di­ci­ons precàries d'adherència. El requi­sit que demana aquest sis­tema híbrid per treure'n el suc és con­duir amb sen­tit d'anti­ci­pació, i tant la rodeta per selec­ci­o­nar el mode d'ús com els nom­bro­sos ele­ments de con­trol de què dis­posa el con­duc­tor hi aju­den molt. Fins i tot resulta esti­mu­lant veure com cauen les xifres de con­sum amb una con­ducció acu­rada. Al Citroën DS5 li escau d'alló més bé aquest inno­va­dor con­junt motriu del grup PSA que, a més, fun­ci­ona amb una finesa extra­or­dinària i dosi­fica per­fec­ta­ment la potència necessària en cada ins­tant.

Però la tec­no­lo­gia, de sèrie o dis­po­ni­ble com a opció, en aquesta versió del DS5 que segons pre­vi­si­ons repre­sen­tarà el 8% de les ven­des d'aquest model –l'exclu­si­vi­tat, doncs, està garan­tida– va força més enllà de la pro­pulsió híbrida. N'hi ha prou, per exem­ple, pas­sant suau­ment la punta dels dits per la maneta perquè la porta s'obri sense clau. O bé el Wi-Fi a bord que per­met con­nexió cons­tant a inter­net; o el sis­tema que per­met escol­tar mis­sat­ges per veu o els fit­xers acústics gra­vats al telèfon mòbil. Altres actius del DS5 són el sis­tema de tru­cada automàtica d'emergència tan bon punt es dis­para algun dels sis­te­mes pirotècnics del cotxe (cin­tu­rons de segu­re­tat o air­bags), el canvi automàtic de llums llargs a curts i a l'inrevés, la segona gene­ració del sis­tema d'adver­ti­ment de canvi invo­lun­tari de car­ril o el Head up Dis­play que pro­jecta dades en el camp de visió del con­duc­tor en el moment que aquest prem el botó d'enge­gar el motor.

MOTOR DIÈSEL:
1.997 cc. 4 cilindres. Injecció directa i turbo. 163 CV i 300 Nm.
MOTOR ELÈCTRIC:
37 CV i 200 Nm.
CANVI:
Automàtic, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats de 340 mm / Discos massissos de 290 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,530/1,850/1,508 m.
PES:
1.735 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
8,6 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
211 km/h.
CONSUM MITJÀ:
3,8 l/100 km.
EMISSIONS DE CO2:
99 g/km.
PREU:
De 34.950 euros (Design) a 41.650 euros (Sport).
WEB:

Informació completa

El conductor del DS5 Hybrid4 té una informació precisa del funcionament del conjunt motriu. El compta-revolucions ha estat substituït per un mesurador de potència i el Head up Display mostra els valors en dues tonalitats, segons si la propulsió és elèctrica o tèrmica.

Només cal girar la rodeta

Per seleccionar el mode de funcionament del sistema motriu n'hi ha prou fent girar la rodeta situada al costat de la palanca del canvi. Permet triar entre les funcions automàtica, elèctrica (4 km d'autonomia fins a 60 km/h), Sport (200 CV) i 4WD (energia elèctrica constant a l'eix posterior).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.