Filosofia de gran turisme
La marca taiwanesa SYM fa un ferm pas endavant amb aquest maxiescúter de mides equilibrades, ben equipat i amb un preu molt interessant
El Joymax, denominació aplicada a la nova generació del GTS, és un model fonamental en la consolidació de SYM als mercats europeus. Es tracta d'un maxiescúter que s'adiu amb la filosofia de gran turisme i dotat d'un aspecte d'allò més modern. En la part frontal destaquen els grups òptics de doble paràbola amb llums de dia de LED, els fars suplementaris de boira, la pantalla alta i els miralls desplaçats als extrems del carenat per interferir al menys possible en el camp de visió.
Les dimensions generals, la distància entre plataforma i manillar i el seient de doble altura –ajustable longitudinalment i amb respatller plegable per a l'acompanyant– fan del Joymax un escúter ergonòmic, de molt bon maniobrar i adequat per a tot tipus de conductor, indistintament de quina sigui la seva talla. Disposa de dues preses de corrent i sota el seient hi ha espai on desar dos cascos i encara alguna coseta més. I amb vista a l'hivern, s'agraeix el sistema de calefacció situat a la zona dels peus.
La versió 300i estrena motor, que com ja és habitual en els propulsors d'aquesta marca té el cilindre tractat amb un bany ceràmic, que n'augmenta la fiabilitat.
Dues versions de 125 cc
La referència del Joymax GTS és la versió 300i, però SYM n'ofereix dues més amb motor de 125 cc i 15 CV, vint quilos més lleugeres i que es poden conduir amb permís de cotxe. La més assequible és la 125 GTS amb carburador (2.999 euros, en campanya promocional). Per 300 euros més, la 125i disposa d'injecció electrònica.
A semblança d'un cotxe
Que els grups òptics davanters dels escúters són cada vegada més similars als dels cotxes, no és cap novetat. Però les similituds van cada vegada a més i la versió 300i del Joymax n'és un bon exemple, amb el sensor automàtic de lluminositat. Pel que fa al quadre de rellotges, és de bon gust la il·luminació de neó de tonalitat blava.